«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

صدام حسین به مجلس ترحیم قاضی دادگاهش آورده شد + عکس

مسئولان برگزاری مراسم ترحیم محمد عریبی قاضی دادگاه صدام حسین دیکتاتور سابق عراق، با قرار دادن تصویر بزرگی از چهره این دیکتاتور زیر پای شرکت‌کنندگان مراسم به برخی از رفتارهای اهانت‌آمیز طرفداران صدام نسبت به این قاضی فقید واکنش نشان دادند.

صدام حسین به مجلس ترحیم قاضی دادگاهش آورده شد + عکس
کد خبر: 475721
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۱ ۱۷:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مسئولان برگزاری مراسم ترحیم محمد عریبی قاضی دادگاه صدام حسین دیکتاتور سابق عراق، با قرار دادن تصویر بزرگی از چهره این دیکتاتور زیر پای شرکت‌کنندگان مراسم به برخی از رفتارهای اهانت‌آمیز طرفداران صدام نسبت به این قاضی فقید واکنش نشان دادند.

به گزارش اعتمادآنلاین، رسانه‌ها به نقل از فعالان فضای مجازی خبر دادند، طی مراسم ترحیمی که در مسجد زویه در مرکز بغداد برگزار شد و شخصیت‌های سیاسی، پارلمانی، قضایی و رؤسای عشایر عراق در آن حضور پیدا کردند تصویر بزرگی از چهره لگدکوب‌شده صدام حسین پیش پای حاضرین در مراسم گذاشته شده بود.

عریبی بعد از اینکه به دادگاه محاکمه صدام پیوست در جامعه عراق مشهور شد و هنگام بر عهده گرفتن ریاست دادگاه کشتارهای جمعی دیکتاتور سابق عراق و محاکمه او و پسرعمویش علی حسن مجید معروف به علی شیمایی به اوج شهرت رسید.

این قاضی پس از بازنشستگی کنج عزلت گزید یا به تعبیری، از سوی محافل سیاسی و قضایی عراق مورد بی‌توجهی و بی‌مهری واقع شد تا اینکه چند روز پیش بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان سپرد.

مرگ عریبی جنجالی در شبکه‌های اجتماعی عراق به پا کرد؛ از سویی طرفداران صدام حسین به خاطر مرگ او به شادی پرداختند، و از سوی دیگر طرفداران عریبی دولت عراق را به نادیده گرفتن تلاش‌های این قاضی شجاع متهم کرده و این مساله را علت اصلی مرگ او به شمار آوردند.

تصویر صدام حسین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها