100 هزار دوز واکسن روسی اسپوتنیک وی وارد لیبی شد

وزارت بهداشت لیبی جمعه اعلام کرد، این کشور 100 هزار دوز دیگر واکسن «اسپوتنیک وی» روسیه را وارد کرده است.

100 هزار دوز واکسن روسی اسپوتنیک وی وارد لیبی شد
کد خبر: 475753
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۱ ۰۷:۳۵:۴۲

اعتمادآنلاین| این محموله حاوی 100 دوز واکسن اسپوتنیک وی است که به عنوان دومین محموله ارسالی روسیه وارد لیبی شده و قرار است محموله دیگری نیز به این کشور ارسال شود.

به گزارش ایرنا از تارنمای شبکه «روسیا الیوم»، دفتر اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت لیبی اعلام کرد، این واکسن‌ها در چارچوب تلاش «عبدالحمید دبیبه» نخست وزیر جدید این کشور و زیر نظر «علی الزنانی» وزیر بهداشت وارد لیبی شده است.

براساس این بیانیه، واکسن‌های روسی برای توزیع زودهنگام در چارچوب طرح ملی واکسیناسیون در لیبی انبار شده است.

وزارت بهداشت لیبی بدون اعلام تاریخ دقیق ورود محموله‌های دیگر واکسن، تنها اعلام کرد که این محموله‌ها در آینده وارد خواهند شد.

اولین محموله واکسن روسی یکشنبه گذشته حاوی یکصد و یک دوز و 250 دوز و پس از آن روز پنجشنبه نیز 57 هزار و 600 دوز از واکسن «آسترازنکا» درچارچوب برنامه «کوواکس» وارد لیبی شده بود.

کوواکس برنامه‌ای است که در چارچوب سازمان جهانی بهداشت برای واکسیناسیون افراد در کشورهای فقیر و با درآمد متوسط فعالیت دارد، کشورهایی که نمی‌توانند برای پیش خرید واکسن قرارداد دو طرفه با شرکت‌های داروسازی ببندند.

میزان واکسن دریافتی لبیبی با ورود این محموله به 285 هزار و 850 دوز رسیده است، هرچند تا امروز هیچ روندی برای واکسیناسیون اعلام نشده است.

دولت لیبی 13 مارس گذشته به شهروندان خود که بیش از 7 میلیون نفر هستند، وعده داد که واکسن کرونا را برای تمام شهروندان تهیه خواهد کرد.

براساس آخرین گزارش مراکز بهداشتی لیبی، تاکنون 166 هزار نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده‌اند که از این میان دو هزار و 807 تن جان باخته‌اند و 152 هزار و 328 نفر نیز بهبودی خود را به دست آورده‌اند.

واکسن اسپوتنیک وی با مشارکت صندوق سرمایه گذاری‌های مستقیم روسیه (تشکیلات دولتی تامین کننده مالی طرح های سرمایه گذاری) ساخته شده و در ماه اوت سال 2020(مرداد) به ثبت رسید.

پیش از لیبی، تعداد دیگری از کشورها مانند ایران، لبنان، الجزایر، بلاروس، تونس، آرژانتین، بولیوی، صربستان، تشکیلات خودگردان فلسطین، ونزوئلا، پاراگوئه، ترکمنستان، مجارستان، امارات و گینه این واکسن روسی را ثبت کرده‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها