کد خبر: 475766
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۱ ۰۷:۵۱:۰۰
| |

سخنگوی وزارت خارجه روسیه:

715 میلیارد دلار؛ بایدن بهای هراس آمریکا از روسیه و چین را فاش کرد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به درخواست رئیس جمهور آمریکا از کنگره برای اختصاص بودجه دفاعی 715 میلیارد دلاری، گفت که بایدن بهای هراس واشنگتن از مسکو و پکن را فاش کرد.

715 میلیارد دلار؛ بایدن بهای هراس آمریکا از روسیه و چین را فاش کرد
کد خبر: 475766
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۱ ۰۷:۵۱:۰۰

اعتمادآنلاین| «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه جمعه گفت که درخواست 715 میلیارد دلاری «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا از کنگره برای مقابله با روسیه و چین، بهای هراس آمریکا را افشا کرد.

به گزارش فارس، وی که در پیامی در فیسبوک این مطلب را عنوان می‌کرد، افزود: «به سادگی صندوق باز شد و کاخ سفید قیمت هراس خود از روسیه و چین را اعلام کرد».

زاخارووا اضافه کرد: «نابودی روابط با روسیه و چین، ‌715 میلیارد دلار اضافی به مالیات دهندگان آمریکایی هزینه تحمیل خواهد کرد و این علاوه بر بدهی‌های دولت آمریکاست که در سپتامبر 2020 به 26.9 تریلیون دلار رسیده بود».

دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا طرح خود برای دریافت بودجه را جمعه تقدیم کنگره کرد.

در این طرح از «تهدید چین» به عنوان چالش اول وزارت دفاع آمریکا نام برده شده است. بایدن، خواستار افزایش بودجه وزارت دفاع آمریکا به 715 میلیارد دلار شده و اعلام کرده بخشی از این بودجه برای مهار چین و روسیه هزینه خواهد شد.

مهار چین و روسیه، نوسازی برنامه هسته‌ای، ارتقاء وضعیت جوی و مقابله با تهدیدهای نوظهور بیولوژیکی اهداف وزارت دفاع آمریکا اعلام شده‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها