سردار علیرضا لطفی، رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ:

استاندار تهران دستگاه‌های مسئول را مکلف به انجام وظایفشان در کاهش وقوع سرقت کند/ قبل از صدور پایان کار ساختمان‌ها، نظر پلیس درباره ایمنی اخذ شود

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه پلیس آمادگی دارد تا به ساختمان‌های نوساز برچسب ایمنی ارائه کند، گفت: ضرورت دارد استاندار تهران که رییس شورای تامین و رییس قرارگاه مقابله با سرقت در استان نیز است، دستگاه‌های دیگر را مکلف کنند که به وظایف خود در کاهش وقوع سرقت عمل کنند.

استاندار تهران دستگاه‌های مسئول را مکلف به انجام وظایفشان در کاهش وقوع سرقت کند/ قبل از صدور پایان کار ساختمان‌ها، نظر پلیس درباره ایمنی اخذ شود
کد خبر: 475831
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۱ ۰۹:۳۷:۳۲

اعتمادآنلاین| «سردار علیرضا لطفی» رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ درباره تشکیل دفاتر کارآگاهان خصوصی گفت: از نظر کارشناسی احساس می‌کنیم، کارآگاهان خصوصی می‌توانند، کمک خوبی به پلیس آگاهی داشته باشند. در همین خصوص نیز در پایان سال گذشته نشست‌هایی با خبرگان پلیس آگاهی برگزار شد و این موضوع را در سطح ناجا دنبال می‌کنیم.

به گزارش ایلنا، وی ادامه داد: نظر من این است که قطع به یقین اگر بتوانیم از خبرگان پلیس آگاهی تحت عنوان کارآگاهان خصوصی یا هر عنوان دیگری برای موضوعاتی خاص استفاده کنیم و آنها این مسائل را دنبال کنند، هم باعث افزایش رضایت‌مندی مردم می‌شود و هم می‌تواند، بخشی از مسئولیتی که خیلی اهمیت ندارد و نیروهای پلیس آگاهی را درگیر کرده با برون سپاری ماموریت‌های ویژه به ماموران پلیس آگاهی کمک کنند تا ما بتوانیم ماموریت‌های اصلی خودمان را با توان بیشتری دنبال کنیم.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: معتقدم کارآگاهان خصوصی به شدت می‌توانند، به پلیس کمک کنند تا پیگیری برخی از امورات مردم که خیلی مباحث پیچیده‌ای نیست، سریعتر انجام شود. ما می‌توانیم برخی از موضوعات را به کارآگاهان خبره بازنشسته پلیس براساس ضوابط مشخص بسپاریم.

سردار لطفی در بخش دیگری از صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: ما در خصوص فروش اموال مسروقه دو بحث را دنبال می‌کنیم، اولین ماموریت ما مقابله با مالخران است و در این خصوص نیز در اداره مقابله با مالخران این بحث را در دستور کار خود قرار داده است و اقدامات خود را با هماهنگی با قوه قضاییه و شهرداری انجام می‌دهد.

وی تصریح کرد: مسئله دوم مربوط به شهرداری و ساماندهی صنوف است و شهرداری در ساماندهی صنوفی که به عنوان فروشنده لوازم دست دوم اقدام می‌کنند، باید به ما کمک کنند و این مشاغل باید ساماندهی شده و پلیس بر آنها نظارت و کنترل داشته باشد.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ درباره شرکت‌های بیمه نیز گفت: پیشنهاد ما این است که بیمه باید شرایطی را فراهم کند که اگر لوازم و قطعات خودرو سرقت می‌شود بیمه دقیقا عین مال را جایگزین کند و اگر چنین اقدامی از سوی بیمه‌ها صورت بگیرد، قطعا این بازار کذایی که برای فروش اقلام دست دوم ایجاد می‌شود را می‌توانیم تا حدود زیادی کنترل کنیم.

سردار لطفی با بیان اینکه دستگاه‌های دیگر نیز در پیشگیری از وقوع جرم نقش دارند، تصریح کرد: ضرورت دارد استاندار تهران که رییس شورای تامین و رییس قرارگاه مقابله با سرقت در استان نیز است، دستگاه‌های دیگر را مکلف کنند که به وظایف خود در کاهش وقوع سرقت عمل کنند، چراکه اگرچه پلیس با تمام توان در این زمینه اقدامات خود را انجام می‌دهد، اما لازم است دیگر دستگاه‌ها نیز با ما در این زمینه همکاری کنند. ما معتقدیم بخشی از جرائم با همکاری شهرداری تهران در شهر کاهش پیدا می‌کند.

وی درباره طرح برچسب ایمنی منازل از سوی پلیس به ساختمان‌های نوساز خاطرنشان کرد: در بررسی‌هایی که انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که تعداد قابل توجهی از سرقت‌هایی که از منازل صورت می‌گیرد، از ساختمان‌هایی است که موارد ایمنی در آنها رعایت نشده است به ویژه واحدهایی که در طبقات اول هستند. نرده‌های غیرایمن، عدم نصب دوربین‌ها، درها و پنجره‌های غیراستاندارد زمینه‌ساز سرقت از منازل است.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه سرقت از منازل در احساس امنیت مردم تاثیر منفی می‌گذارد، گفت: ما وقتی بررسی کردیم متوجه شدیم که شهرداری‌ها در این حوزه می‌توانند به ما کمک بسیار خوبی داشته باشند و از همین‌رو پیشنهاد دادیم که قبل از صدور پایان کار یک ساختمان شهرداری‌ها نظر کارشناسی پلیس را نیز درباره آن ساختمان دریافت کنند. قطعا اگر همین موارد جزیی رعایت شود ما می‌توانیم با کاهش سرقت از منازل مواجه شویم.

سردار لطفی با بیان اینکه بالکن‌روی یکی از مهمترین شیوه‌های سرقت منازل است، ادامه داد: ما به شهرداری اعلام کرده‌ایم که آمادگی این را داریم که این طرح را به صورت پایلوت در منطقه سه شهرداری تهران اجرا کنیم و به ساختمان‌هایی که از نظر پلیس تایید می‌شوند، برچسب ایمنی بدهیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها