مارین لوپن برای انتخابات ریاست جمهوری فرانسه نامزد شد

رهبر جناح راست افراطی فرانسه تایید کرد که سال آینده میلادی برای انتخابات ریاست جمهوری این کشور کاندیدا می‌شود.

مارین لوپن برای انتخابات ریاست جمهوری فرانسه نامزد شد
کد خبر: 475921
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۱ ۱۲:۴۲:۱۳

اعتمادآنلاین| مارین لوپن، رهبر جناح راست افراطی موسوم به «اجتماع ملی» در یک کنفرانس خبری گفت، با انرژی گرفتن از بابت نتایج دلگرم کننده‌ای که نظرسنجی‌ها نشان می دهند، برای سومین بار نامزد ریاست جمهوری فرانسه می شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از فرانس 24، او اظهار کرد: این نخستین بار است که من در نظرسنجی‌ها یک پیروزی ملموس کسب کرده‌ام.

در انتخابات سال 2012 مارین لوپن با کسب 17.9 درصد آرا در جایگاه سوم قرار گرفت. در سال2017 نیز او 21.3 درصد آرای انتخابات ریاست جمهوری را در دور اول کسب کرد اما در دور دوم با کسب 33.9 درصد رای شکست خورد.

در طی سال جاری میلادی نظرسنجی‌ها شانس خوبی را برای وی در مبارزه‌ای دشوار با امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فعلی فرانسه مطرح ساخته و برخی از آنها حتی حاکی از حمایت 48 درصدی از او بوده‌اند.

لوپن در اظهاراتش گفت، با در نظرگرفتن نتایج نظرسنجی‌ها، «من به این نتیجه رسیدم فراتر از بحثی که گم شده است، بعد از یک کمپین بسیار خوب، فرانسوی‌ها درک کردند درون مایه‌ای اساسی وجود دارد و این کاندیدا قدرتمند است.

لوپن پیش از این با مطرح کردن صحبتهای جنجالی که بسیاری آنها را سخنرانی‌های مبتنی بر نفرت تلقی کردند، از جمله علیه مسلمانان و مهاجران، هدف انتقاد گسترده قرار گرفته است.

ماه ژانویه حزب اسلام هراس او یک ممنوعیت مناقشه برانگیز را در قبال پوشش حجاب در اماکن عمومی مورد مخالفت قرار داده و همچنین خواستار استرداد اتباع خارجی «رادیکال» از اراضی فرانسه به همراه مسائلی دیگر شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها