کد خبر: 475966
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۱ ۱۵:۱۱:۲۴
| |

ابوالفضل ابوترابی، نماینده مجلس:

ایران با امضای سند ایران و چین تحریم‌ها را بی‌اثر کرد / سند راهبردی ایران و چین گامی در مقابل یک‌جانبه‌گرایی آمریکا است

یک نماینده مجلس گفت: سند راهبردی 25 ساله ایران و چین علاوه بر تأمین منافع بلندمدت برای دو کشور، گامی در مقابل یک‌جانبه‌گرایی آمریکا است. ایران درصدد آن است که با اجرای راهبردهایی همچون گسترش همکاری‌های دراز مدت با یکجانبه گرایی دولت آمریکا مقابله کند.

ایران با امضای سند ایران و چین تحریم‌ها را بی‌اثر کرد / سند راهبردی ایران و چین گامی در مقابل یک‌جانبه‌گرایی آمریکا است
کد خبر: 475966
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۱ ۱۵:۱۱:۲۴

اعتمادآنلاین| ابوالفضل ابوترابی، نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره سند راهبردی 25 ساله ایران و چین، اظهار داشت: نگاه ما به توسعه کشور و پیشرفت ها در حوزه های صنعتی، اقتصادی و عمرانی و فعالیت های مربوط به اقدامات زیربنای و زیرساختی است و با توجه به ظرفیت های داخلی برنامه ریزی ها را انجام می دهیم که در این میان، جهت پیشرفت اهداف و همکاری های بین المللی دو جانبه با کشورهای دیگر نیاز داریم.

به گزارش تسنیم، ابوترابی در همین راستا، افزود: سند راهبردی 25 ساله ایران و چین علاوه بر تأمین منافع بلندمدت برای دو کشور، گامی در مقابل یک‌جانبه‌گرایی آمریکا است.

نماینده نجف آباد در مجلس با بیان اینکه ایران درصدد آن است که با اجرای راهبردهایی همچون گسترش همکاری‌های دراز مدت با یکجانبه گرایی دولت آمریکا مقابله کند و به فشارهای حداکثری آمریکا علیه کشورمان پایان دهد، گفت: ایران در شرایط کنونی با امضای سند 25 ساله راهبردی با چین اقدام هوشمندانه ای ‌انجام داد و تحریم‌ها علیه کشورمان را بی اثر کرد.

ابوترابی اضافه کرد: عقل و منافع کشور حکم می‌کند که ما به همه کشورها اجازه دهیم با حفظ حق حاکمیت و اجازه ادامه روند دستاوردهای علمی، در کشورمان سرمایه گذاری کنند. حتی این فرصت برای سایر کشورها از جمله کشورهای اروپایی نیز وجود داردکه بدون خیانت و عهدشکنی در ایران، سرمایه گذاری کنند.

وی با تاکید بر اینکه در گذشته نیز اجازه و امکان سرمایه گذاری اقتصادی در کشورمان وجود داشت، گفت: اما به دلیل تحریم ایران از سوی آمریکا، بسیاری از کشورها از برقراری تعاملات و ارتباط اقتصادی با کشورمان پرهیز می‌کردند که سند راهبردی 25 ساله ایران و چین موجب شد این تابو شکسته شود.

عضو کمیسیون شوراها در پایان بر این نکته تأکید کرد: جریان رسانه وابسته غربی می‌خواهند غرب را تنها منجی کشور معرفی کنند و موضوع خنثی‌سازی تحریم‌های اقتصادی را که از نتایج سند راهبردی ایران و چین خواهد بود به خودفروشی از روی ضعف برای ایران تقلیل دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها