مسئول هماهنگ‌کننده امور مرزی کاخ سفید استعفا داد

روبرتا جاکوبسن گفت: انتصاب او به عنوان دستیار ویژه رئیس‌جمهور و هماهنگ‌کننده امور مرزی در کاخ سفید برای مدت 100 روز بوده که این زمان در پایان ماه آوریل خاتمه می‌یابد و او قصد دارد دولت را ترک کند.

مسئول هماهنگ‌کننده امور مرزی کاخ سفید استعفا داد
کد خبر: 476014
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۱ ۱۸:۰۷:۵۴

اعتمادآنلاین| پایگاه اینترنتی "نیویورک تایمز" در مطلبی نوشت: «روبرتا جاکوبسن» (Roberta S. Jacobson) که قبلا سفیر آمریکا در مکزیک بود توسط «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به عنوان مسئول امور مرزی انتخاب شده بود؛ او روز گذشته اعلام کرد در پایان ماه جاری از این سمت کناره گیری خواهد کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، روبرتا جاکوبسن گفت: انتصاب او به عنوان دستیار ویژه رئیس جمهور و هماهنگ‌کننده امور مرزی در کاخ سفید برای مدت 100 روز بوده که این زمان در پایان ماه آوریل خاتمه می‌یابد و او قصد دارد دولت را ترک کند.

این در حالیست که دولت آمریکا سخت در تلاش است تا سیل مهاجران از کشور‌هایی مانند هندوراس، گواتمالا و اسالوادور را کاهش دهد.

کاخ سفید به شکل فزاینده‌ای بر تلاش برای کاستن از مهاجرت از سوی سه کشور السالوادور، گواتمالا و هندوراس و ریشه کنی مهاجرت از مرز مکزیک به آمریکا تاکید دارد.

بایدن وعده داده به این منطقه 4 میلیارد دلار برای کاهش فساد، جلوگیری از خشونت، کاهش فقر و گسترش فرصت‌های توسعه اقتصادی اختصاص دهد.

ماه گذشته رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که کامالا هریس، معاونش، نقش پیشتازی را در تلاش‌های کنترل مرزی ایفا خواهد کرد؛ اقدامی که به گفته مقام‌های کاخ سفید الگو گرفته از نقش بایدن به عنوان معاون اوباما است و اهمیتی را که دولت او برای مسائل مهاجرتی قائل است نشان می‌دهد.

جاکوبسن در مصاحبه با نیویورک تایمز گفت که مسئولیت جدید هریس تاثیری در تصمیم او برای کناره گیری از پست خود نداشته است.

بایدن همچنین به تازگی «ریکاردو زونیگا» را به عنوان نماینده ویژه در سه کشور ثالث شمالی (السالوادور، گواتمالا وهندوراس) منصوب کرد که بر اساس آنچه که در بیانیه وزارت خارجه آمریکا درباره این انتصاب آمده است بهبود اوضاع در آمریکای مرکزی را هدف قرار می‌دهد.

مساله مهاجرت موضوع تازه‌ای در آمریکا نیست و در دولت «دونالد ترامپ»، وی با اتخاذ تصمیم‌های سختگیرانه در این حوزه ساخت دیوار مرزی با مکزیک را آغاز کرد. اما با روی کار آمدن دولت بایدن وی با صدور چندین فرمان اجرایی از جمله توقف ساخت این دیوار مرزی، مواضعی کاملا متفاوت با رئیس جمهوری سابق در پیش گرفت.

فرمان مهاجرتی بایدن که گفته می‌شد در روز‌های نخست انتظاراتی را در پناهجویان به امید آسانتر شدن شرایط مهاجرت به وجود آورده و بسیاری را از کشور‌های آمریکای لاتین روانه مرز‌های آمریکا کرده بود، اکنون ظاهرا به نقطه ضعف و بهانه انتقاد از دولت تازه کار بایدن تبدیل شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها