کد خبر: 476021
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۱ ۲۰:۳۷:۵۰
| |

هر 16 دقیقه یک تهرانی بر اثر کرونا فوت می‎کند

زالی تاکید کرد: کسانی که در این زمینه تسامح می کنند قطعا جان مردم را به بازی گرفته اند و باید پاسخگو باشند.

هر 16 دقیقه یک تهرانی بر اثر کرونا فوت می‎کند
کد خبر: 476021
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۱ ۲۰:۳۷:۵۰

اعتمادآنلاین| علیرضا زالی، رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، درباره آخرین وضعیت بیماری کرونا در کلانشهر تهران اظهار کرد: در 24 ساعت گذشته، هر 16 دقیقه یک شهروند تهرانی را بر اثر کرونا از دست داده‌ایم و حدود 70 نفر در این فوت کرده‌اند.

وی تاکید کرد: تا زمانی که در کنترل اپیدمی از مباحث علمی تعبیرات سلیقه‌ای، غیر حرفه ای و غیر کارشناسی صورت بگیرد، وضعیت به همین شکل خواهد بود.

به گزارش فارس، رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با تاکید بر اینکه شهر باید لاک داون شود، افزود: اما وضعیتی که در حال حاضر در شهر مشاهده می شود ابدا به این شکل نیست و با توجه به مرگ و میربالایی که در هفته گذشته رخ داد و حجم بالای ابتلا تنها راه حل ممکن در تهران برای عبور از بحران فعلی لاک داون کردن شهر است.

زالی تصریح کرد: گزارش‌ها نشان می دهد بر خلاف آن چیزی که انتظار داریم ریتم شهر تغییر نکرده است و متاسفانه هفته گذشته علی رغم اعلام کردن وضعیت قرمز در تهران، روزانه بیش از 800 هزار نفر از مترو استفاده کرده‌اند.

وی با بیان اینکه با این روند بیماری کنترل نمی‌شود، افزود: در کل استان تهران 700 کارشناس بهداشت عمومی بیشتر وجود ندارد و این تعداد نیز دچار خستگی فراوانی شده‌اند و اگر قرار باشد با 700 نفر نیروی انسانی نظارت انجام شود و سایر دستگاه‌های مسئول که به نظر می‌رسد اعتقادی هم به جدی گرفتن کرونا ندارند، به وظایف خود عمل نکنند کار بسیار مشکل خواهد بود.

زالی با بیان اینکه امروز در تهران 70 بیمار کرونایی بر اثر کرونا فوت کرده اند، افزود: اگر این روند تداوم یابد تا مدت ها روند مرگ و میر در تهران رو به افزایش خواهد بود.

وی تاکید کرد: آن چیزی که امروز در سطح شهر مشاهده شد مطلقا لاک داون نیست و فکر می کنم با شرایط فعلی امکان کنترل بیماری بسیار سخت خواهد بود. کسانی که در این زمینه تسامح می کنند قطعا جان مردم را به بازی گرفته اند و باید پاسخگو باشند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها