وزیران خارجه آمریکا و انگلیس از اوکراین در برابر روسیه حمایت کردند

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، وزیر خارجه ایالات متحده و همتای انگلیسی‌اش در گفتگویی تلفنی به بررسی اوضاع در اوکراین پرداخته و از کی‌یف حمایت کردند.

وزیران خارجه آمریکا و انگلیس از اوکراین در برابر روسیه حمایت کردند
کد خبر: 476096
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۲ ۰۹:۲۶:۳۰

اعتمادآنلاین| ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه خود آورده است: آنتونی بلینکن و دومینیک راب، وزرای خارجه آمریکا و انگلیس همچنین درباره افغانستان نیز گفتگو کرده و بر حمایت از اوکراین در مواجهه با اقدامات تحریک‌ آمیز روسیه مجدد تاکید کردند. وزرای خارجه دو کشور همچنین بر ضرورت توقف ساخت و سازهای نظامی و لفاظی‌های تحریک آمیز روسیه نیز تاکید کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، لینکن قرار است در روزهای آتی به بروکسل برود و درباره فعالیت‌های احتمالی نظامی روسیه در نزدیکی مرزهای اوکراین با مقام‌های مربوطه گفتگو کند.

وزیر امور خارجه آلمان نیز روز شنبه در توئیتی نوشت:‌ اگر روسیه چیزی برای کتمان ندارد، باید خیلی راحت درباره اینکه چرا سربازانش را به مرز با اوکراین منتقل کرده و اینکه چه می‌خواهد انجام دهد، توضیح دهد.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری روز جمعه خود گفته بود که آمریکا همچنان با روسیه، اوکراین و همچنین متحدان اروپایی‌اش درباره اوضاع کنونی در شمال شرق اوکراین (دونباس) در ارتباط است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین نیز روز جمعه اعلام کرد که اوکراین ایده یک راه حل نظامی را درباره مشکل به وجود آمده در دونباس رد نکرده و به همین دلیل هیچ کشور از جمله روسیه در این باره ساکت نمی‌ماند.

وی گفت، اوضاع کنونی در دونباس بسیار بی ثبات است و در مجموع، باعث ایجاد خطر از سرگیری جنگ‌ها و درگیری‌هایی تمام عیار می‌شود.



اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها