صعود نمایندگان ایران در رقابت‌های کشتی آزاد به نیمه نهایی گزینشی المپیک

3 نماینده ایران در رقابت های کشتی آزاد گزینشی المپیک در قاره آسیا، با برتری قاطع مقابل رقبایشان راهی مرحله نیمه نهایی شدند و فقط یک گام تا رسیدن به فینال و کسب سهمیه المپیک توکیو فاصله دارند.

صعود نمایندگان ایران در رقابت‌های کشتی آزاد به نیمه نهایی گزینشی المپیک
کد خبر: 476119
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۲ ۱۰:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| در جریان رقابت های کشتی آزاد گزینشی المپیک در قاره آسیا که به میزبانی آلماتی قزاقستان در حال برگزاری است، امیرمحمد یزدانی در 65، یونس امامی در 74 و محمدحسین محمدیان در 97 کیلوگرم با برتری قاطع مقابل رقبایشان راهی مرحله نیمه نهایی شدند.

به گزارش ایسنا، در وزن 65 کیلوگرم، امیر محمد یزدانی پس از استراحت در دور نخست برابر محمد عبدالکریم از کویت با نتیجه 10 بر صفر پیروز شد و به نیمه نهایی رسید. یزدانی در صورت برتری مقابل حاجی علی کشتی گیر روسی الاصل بحرین و رسیدن به فینال، موفق به کسب سهمیه المپیک توکیو خواهد شد.

در وزن 74 کیلوگرم، یونس امامی در دور نخست برابر اووز میرادوف از ترکمنستان 10 بر صفر پیروز شد، وی در دومین مبارزه نیز منگجیگان از چین را 11 بر صفر برد و به مرحله نیمه نهایی رسید. امامی برای رسیدن به فینال و کسب سهمیه المپیک به مصاف برنده مبارزه هند و تاجیکستان می رود.

در وزن 97 کیلوگرم، محمدحسین محمدیان ابتدا 11 بر صفر نائویا آکاگوما از ژاپن را برد، وی سپس ساپاروف از ترکمنستان را با نتیجه 15 بر 4 شکست داد و به نیمه نهایی رسید. وی نیز در صورت برتری در نیمه نهایی و رسیدن به فینال موفق به کسب ششمین سهمیه المپیک برای ایران خواهد شد تا کشتی آزاد به تمامی سهمیه های المپیک توکیو برسد. محمدیان در ابتدای این کشتی غافلگیر شد و یک کول انداز خورد تا 4 امتیاز عقب بیفتد اما در ادامه جبران کرد.

پیش از تیم ملی کشتی آزاد ایران در جریان رقابت های جهانی 2019 به 3 سهمیه در اوزان 57، 86 و 125 کیلوگرم رسیده بود.

رقابت های گزینشی جهانی که اردیبهشت ماه در بلغارستان برگزار می شود، آخرین فرصت کسب سهمیه برای کشورهای جهان خواهد بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها