مهدی کوهیان، تهیه کننده سینما، در گفت‌گو با «اعتمادآنلاین»:

مخاطب برای دیدن سریال با کیفیت حاضر است هزینه کند

مهدی کوهیان گفت: حتی با وجود افزایش مبلغ اشتراک در پلتفرم‌ها شاهد هستیم که مردم از محصولاتی که در پلتفرم‌ها عرضه می‌شود، استقبال می‌کنند و این نشان می‌دهد مخاطب به دنبال اثر قابل قبول و حاضر است برای برنامه‌های با کیفیت پول پرداخت کند و در سبد ماهیانه خودش مبلغی را در نظر بگیرد.

مخاطب برای دیدن سریال با کیفیت حاضر است هزینه کند
کد خبر: 476124
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۲ ۱۲:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مهدی کوهیان تهیه‌کننده سینما با اشاره به بالا رفتن هزینه‌های تولید ساخت سریال گفت: وقتی از بخش خصوصی صحبت می‌کنیم یعنی از یک رابطه مستقیم میان مشتری و عرضه‌کننده حرف می‌زنیم. همان رابطه عرضه و تقاضا که راز بقای بخش خصوصی حفظ این شرایط و ایجاد تعادل در اجرای آن است. با توجه به اسناد بالادستی در کشور قرار بر تقویت حوزه فرهنگ و هنر است و فعالیت در امور فرهنگی و هنری را تسهیل کنیم؛ باید دستشان را باز بگذاریم که با عرضه و تقاضا قیمت نهایی خودشان را تثبیت کنند.

وی در ادامه گفت: طبیعی است وقتی هزینه‌های تولید بالا می‌رود و هزینه‌های تمام شده برای تولید سریال و دیگر محصولات تصویری زیاد می‌شود، تهیه‌کنندگان هم قیمت بالاتری را به پلتفرم‌ها اعلام می‌کنند. پلتفرم‌ها هم باید این مبالغ را از مخاطبان خودشان تامین کنند و همین روند باید حفظ شود تا بخش خصوصی دخل و خرجش را با همدیگر همخوان شود.

این تهیه‌کننده سینما با بیان اینکه مخاطب به دنبال کیفیت خوب در سریال‌ها است، گفت: حتی با وجود افزایش مبلغ اشتراک در پلتفرم‌ها شاهد هستیم که مردم از محصولاتی که در پلتفرم‌ها عرضه می‌شود، استقبال می‌کنند و این نشان می‌دهد مخاطب به دنبال اثر قابل قبول و حاضر است برای برنامه‌های با کیفیت پول پرداخت کند و در سبد ماهیانه خودش مبلغی را در نظر بگیرد.

وی افزود: نقد به یک رفتار صحیح در نحوه مدیریت بخش خصوصی که بیشتر از سوی برخی جریان‌ها صورت می‌گیرد، بیشتر به پاک کردن صورت مساله می‌ماند. اینکه سازمان صداوسیما با بودجه‌های بسیار زیادی که از محل بودجه عمومی دریافت می‌کند، باز هم خروجی به مراتب ضعیف‌تری نسبت به تولیدات نمایش خانگی دارد یعنی اتلاف بودجه‌های عمومی کشور. این در حالی است که در لایحه بودجه امسال شاهد هستیم که بخشی از مبلغی که از ناحیه فروش اینترنت در کشور به دست می‌آید را به سازمان صداوسیما اختصاص می‌دهند. در حالی که این رویه اشتباهی است و باید به صورت وام‌های کم‌بهره در اختیار پلتفرم‌ها قرار بگیرد تا بتوانند محصولات نمایش خانگی را تولید کنند.

مهدی کوهیان در پایان با انتقاد از عملکرد صدا و سیما گفت: متاسفانه سازمان صداوسیما نسبت به هزینه‌هایی که می‌کند و نسبت به بودجه‌ای که در اختیار دارد، پاسخگو نیست و این رویه اشتباهی است. باید نمایندگان محترم مجلس راهکاری بیندیشند که محصولات نمایش خانگی و فضای مجازی گسترش پیدا کند و از محل درآمدهایی که دارند می‌توانند این وام‌ها را برگردانند و آن وقت شاهد خواهیم بود که به دلیل بازار عرضه و تقاضا طی چند دوره درآمدی که از این طریق ایجاد می‌شود، تبدیل به یک صندوق بزرگ برای توسعه محصولات نمایش خانگی خواهد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها