کد خبر: 476148
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۲ ۱۱:۳۱:۱۹
| |

یدالله طاهرنژاد، فعال سیاسی اصلاح‌طلب مطرح کرد:

آخرین جزئیات فعالیت‌ حزب کارگزاران سازندگی / درخواست از احزاب برای معرفی نامزدهای شورا

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: از احزاب خواسته شده که نامزدهای مورد نظرشان را به جبهه معرفی کنند و احزاب نیز در حال انجام این کار هستند. سرعت این بخش بیشتر از انتخابات ریاست جمهوری است و به نظر می‌رسد که مشکل جدی وجود ندارد.

آخرین جزئیات فعالیت‌ حزب کارگزاران سازندگی / درخواست از احزاب برای معرفی نامزدهای شورا
کد خبر: 476148
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۲ ۱۱:۳۱:۱۹

اعتمادآنلاین| یدالله طاهرنژاد درخصوص فعالیت‌های اخیر حزب کارگزاران سازندگی، اظهار کرد: حزب کارگزاران تصمیم گرفته که در چارچوب جبهه ائتلافی یعنی جبهه اصلاحات ایران فعالیت‌های انتخاباتی خود را سامان دهد. بنابراین بنا نیست به صورت مستقل هیچ اقدامی انجام دهد و منتظر می‌ماند تا جبهه اصلاحات با سازوکاری که طراحی کرده است، کار را پیش ببرد؛ بنابراین باید ببینیم که جبهه اصلاحات چه برنامه‌ای مدنظر دارد.

به گزارش ایلنا، وی افزود: به نظر می‌رسد که نگاه عمومی به سمت معرفی چند کاندیدای شاخص قبل از بررسی صلاحیت‌ها باشد و پس از بررسی صلاحیت‌ها، کاندیدای واحد جبهه اصلاحات به جامعه معرفی شود.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی بیان کرد: امروز مجمع عمومی جلسه دارد، باید ببینیم در این جلسه چه تصمیمی اتخاذ خواهد شد، آیا قصد دارند کاندیداها را قبل از بررسی صلاحیت‌ها معرفی کنند یا خیر؛ دو نظر مطرح است و باید ببینیم کدام نظر غالب می‌شود.

وی ادامه داد: برخی معتقدند که معرفی کاندیدا در جامعه موج ایجاد می‌کند و این بی‌تفاوتی که امروز جامعه با آن مواجه است و ریشه‌های مختلفی نیز دارد، شاید معرفی کاندیدای شاخص مقداری در جامعه تحرک و حساسیت ایجاد کند و فضا را به سمت انتخاباتی شدن پیش ببرد؛ اما برخی معتقدند که ممکن است صلاحیت کاندیداهای شاخص با مشکل مواجه شود و جامعه دچار وازدگی و عصبانیت شود که خود مشکلات دیگری به دنبال دارد.

طاهرنژاد در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه جبهه اصلاحات تاکنون مؤلفه‌‌های مورد نظر برای تهیه لیست شورای شهر را تهیه نکرده؛ آیا از احزاب خواسته شده نامزدهای خود را به این جبهه معرفی کنند؟ گفت: بله از احزاب خواسته شده که نامزدهای مورد نظرشان را به جبهه معرفی کنند و احزاب نیز در حال انجام این کار هستند. سرعت این بخش بیشتر از انتخابات ریاست جمهوری است و به نظر می رسد که مشکل جدی وجود ندارد.

وی در‌ ارزیابی ترکیب شورای ششم شهر تهران نیز بیان کرد: به نظر من شورای ششم، شورایی خواهد بود که از هر دو طیف در آن حضور دارند. نه اصولگرایان و نه اصلاح طلبان اکثریت قاطعی در این شورا نخواهند بود و پیش بینی من از شورای ششم ترکیبی مانند شورای چهارم است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب به بررسی صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان اشاره کرد و افزود: اندازه فیلتر شورای نگهبان تعیین کننده است و اگر تنگ نظرانه و بسته و با نگاه‌های گذشته صورت گیرد، طبیعی است که بسیاری از شخصیت‌ها از دریچه شورای نگهبان عبور نمی‌کنند اما اگر با توجه به شرایط جامعه و شرایط جهانی و مقتضیات نظام و انقلاب و اینکه مشارکت بالا مدنظر رهبری نظام است، با سعه‌صدر برخورد کنند، ‌اشخاصی که بتوانند رأی آور باشند و کشور را اداره کنند در جبهه اصلاحات هستند.

طاهرنژاد تأکید کرد: یکی از مؤلفه‌های تأثیرگذار در مشارکت مردم، اعتماد عمومی است؛ اعتماد عمومی با یک اتفاق ساقط نمی‌شود که با یک اتفاق احیا شود. مجموعه اتفاقات باعث می‌شوند که جامعه باور و اعتماد خود را نسبت به مسئولان و زمامداران از دست بدهد. بنابراین برای بازیابی و بازآفرینی اعتماد و باور در جامعه لازم است که مجموعه‌ای از اتفاقات مثبت رخ دهد تا در کوتاه مدت و با اتفاقی خاص، جامعه به اعتماد بالا و مشارکت بالا بازگردد. باید تلاش کنیم و وعده‌های عملی و صادقانه به مردم دهیم و بپذیریم که اگر مردم در صحنه باشند، همه چیز ماندگار است و اگر مردم حضور نداشته باشند،‌ روی ماندن هیچ چیز نمی شود حساب باز کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها