مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک:

گوشت گوسفندی برای مصرف ماه مبارک رمضان موجود است

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور گفت: با توجه به میزان تولید دام زنده سبک، گوشت گوسفندی برای مصرف ماه مبارک رمضان موجود است و کمبودی در این زمینه نداریم.

گوشت گوسفندی برای مصرف ماه مبارک رمضان موجود است
کد خبر: 476186
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۲ ۱۳:۰۱:۲۴

اعتمادآنلاین| «افشین صدر دادرس» افزود: اتحادیه مذکور با همکاری تشکل ها و تعاونی ها برای تامین گوسفند ماه مبارک رمضان آمادگی کامل تولید و عرضه را دارد.

وی اظهارداشت: البته نحوه تامین و عرضه گوشت گوسفندی با نرخ های مصوب در سبد ماه مبارک رمضان به دستور دستگاه های متولی و مسئولان بخش توزیع انجام می شود که هنوز در این خصوص بخشنامه ای بدست ما نرسیده است.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور با بیان اینکه قیمت گوسفند زنده که از تولیدکننده خریداری می شود تابع عرضه و تقاضا است، تصریح کرد: اکنون قیمت دام زنده در نقاط مختلف کشور بین 55 تا 60 هزارتومان است اما در بازار نرخ هر کیلوگرم شقه گوشت گوسفندی بین 130 هزار تا 140 هزارتومان بفروش می رسد که نرخ بالایی است.

وی گفت: با وجود کمبود نهاده هایی همچون جو تولید در حال انجام است اما مشکل اصلی در بخش توزیع است که به نظر می رسد با همکاری دستگاه های متولی این معضل برطرف شود تا گوشت گوسفندی با قیمت مناسب به دست مصرف کنندگان برسد.

صدردادرس با تاکید براینکه کمبودی در تولید دام سبک نداریم، افزود: اواخر زمستان سال گذشته میش ها زایمان کردند و بره هایشان دارای وزن‌های 30 تا 35 کیلوگرم هستند که آماده عرضه برای ماه مبارک رمضان است.

وی یکی دیگر از مشکلات بخش دام سبک را وجود دلالان دانست و اظهارداشت: البته به دلیل شیوع کرونا با کاهش مصرف رستوران ها و هتل ها روبرو هستیم که همین امر باعث شده تا دام روی دست تولیدکنندگان باقی بماند.

وی گفت: عرضه دام سبک با قیمت مناسب از اختیار تولیدکنندگان خارج است و باید برای بخش توزیع این محصول چاره ای اندیشیده شود.

به گزارش ایرنا، طبق آمار وزارت جهاد کشاورزی در سال 99 حدود 880 هزار تن گوشت قرمز در کشور تولید شد، این درحالیست که تولید گوشت قرمز در سال 92 حدود 755 هزارتن بوده که آمارها نشان می دهد طی سال‌های اخیر تولید گوشت قرمز 2.5 درصد رشد داشته است.

سرانه مصرف گوشت قرمز کشور 12.5 کیلوگرم برآورد می شود.

بررسی های بازار در اواخر سال 99 نشان می داد قیمت هر شقه گوسفندی در مناطق مختلف بالای 150 هزارتومان و گوشت تفکیکی بین 170 هزار تا 200 هزار تومان بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها