محمدصالح جوکار، رئیس کمیسیون امور داخلی کشور:

تیم مذاکره‌کننده حق عبور از خطوط قرمز را ندارد

رئیس کمیسیون امور داخلی گفت: موضوع لغو کلیه تحریم‌ها و راستی‌آزمایی دقیق آن موضوع اصلی مذاکرات است؛ راستی‌آزمایی خط قرمز جمهوری اسلامی و هیچ‌کس حق عبور از آن را ندارد. 

تیم مذاکره‌کننده حق عبور از خطوط قرمز را ندارد
کد خبر: 476228
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۲ ۱۵:۰۴:۳۰

اعتمادآنلاین| محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در جلسه علنی امروز (یکشنبه 22 فروردین 1400) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی با اشاره به در جریان بودن مذاکرات ایران با 4+1 با موضوع برجام اظهار داشت: این مذاکرات هم‌اکنون در وین در حال جریان است و نبایستی اینگونه شود که باز اعتمادی دیگر و باز ضربه و خیانتی دیگر صورت گیرد؛ هم‌زمان با مذاکره تیم ایرانی با 4+1 حادثه در بخشی از شبکه توزیع برق تأسیسات نطنز رخ داده است.

به گزارش فارس، جوکار افزود: به نظر می‌رسد که عده‌ای با لبخند از پشت خنجر زده‌اند؛ آیا تجربه برجام کافی نیست و آیا اتفاقات مربوط به صنعت هسته‌ای بایستی تکرار شود.

وی تصریح کرد:‌ این دولت باید سیاست‌های کل نظام و سیاست‌های راهبردی مقام معظم رهبری را در دستورکار داشته باشد و از آن کوتاه نیاید.

جوکار اظهار داشت: موضوع لغو کلیه تحریم‌ها و راستی‌آزمایی دقیق آن موضوع اصلی مذاکرات است؛ راستی‌آزمایی خط قرمز جمهوری اسلامی و هیچ‌کس حق عبور از آن را ندارد.

وی تصریح کرد:‌در برجام امتیازاتی داده شد و از خط قرمز عبور کردند، اما امروز با پشتوانه قدرت منطقه‌ای ایران بایستی سیاست‌های کلی نظام دنبال شود.

وی با اشاره به در پیش بودن ماه رمضان و گرانی کالاهای اساسی گفت: چرا این دسته از کالاها در بازار کمیاب بوده و گران است؟ چرا شبکه توزیع ضعف دارد و وزرای صمت و جهاد بایستی سریع‌تر این مشکلات را پایان دهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مردم به خاطر نظام و اسلام چیزی نمی‌گویند و نبایستی دولت و وزرا فکر کنند مردم انتقادی به آنها ندارند.

علی‌نکیزاد نائب رئیس مجلس در پاسخ به تذکر تصریح کرد: نمی‌توان با نگاه به بیرون مشکلات داخل را حل کرد. باید با اقتدار مشکلات را حل کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها