کد خبر: 476229
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۲ ۱۵:۰۶:۵۳
| |

نامزد آسانژ:

ادامه روند حبس به اعتبار انگلیس لطمه می‌زند

نامزد آسانژ گفت، اگر انگلیس دولت بایدن را برای لغو درخواست استرداد آسانژ به اتهام جاسوسی تحت فشار قرار دهد، می‌تواند موضعی قوی‌تر در کارزار مقابله با رژیم‌های خودکامه داشته باشد.

ادامه روند حبس به اعتبار انگلیس لطمه می‌زند
کد خبر: 476229
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۲ ۱۵:۰۶:۵۳

اعتمادآنلاین| به نوشته روزنامه گاردین، استلا موریس، نامزد جولیان آسانژ، موسس وبسایت افشاگر ویکی لیکس تلاش می‌کند تا کارزاری گسترده در حمایت از وی ایجاد کند و در این راه می‌خواهد نشان دهد که اگر انگلیس آسانژ را همچنان در حبس نگه دارد، به اعتبارش لطمه می‌خورد.

به گزارش ایسنا، وی در دومین سالگرد بازداشت آسانژ در زندان بلمارش در جنوب شرق لندن گفت: نوع رفتاری که با ‌آسانژ می‌شود، اعتبار و وجهه انگلیس را در سراسر جهان در معرض خطر می‌اندازد.

این روند به دولت‌های خودکامه امتیاز می‌دهد تا در همه دنیا به صورت خصوصی و در مجامع بین‌المللی مانند سازمان ملل امتیاز کسب کنند. شما نمی‌توانید با وجود جولیان آسانژ در بلمارش به اتهام انتشار جنایات جنگی، یک رقابت ارزشی جدید با چین آغاز کنید. این روش اصلا کار نمی‌کند.

وی ادامه داد: جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا گفته که تفاوت بین آمریکا و چین این است که پکن منتقدانش را به زندان می‌اندازد. مطمئن نیستم که دولت انگلیس از میزان انتقادات بین‌المللی نسبت به این موضوع یا لطمه‌هایی که به اعتبار قدرت نرم خود وارد کرده، آگاه است یا نه.

این پاسخ کاملی برای رهبران مستبد است که توسط انگلیس مورد انتقاد قرار می‌گیرند یا برای آزادی زندانیان سیاسی تحت فشار قرار می‌گیرند اما درباره جولیان آسانژ چه مساله‌ای مدنظر است؟

نامزد آسانژ همچنین گفت، وزارت خارجه انگلیس کارزار بزرگ آزادی رسانه‌ای در سراسر جهان راه انداخته اما هنوز آسانژ در زندانی در این کشور است. همه گروه‌های حقوق بشری از جمله عفو بین‌الملل، دیده بان حقوق بشر و گزارشگران بدون مرز در این مورد، یک نظر دارند.

موریس، انگلیس را درگیر یک پرونده کاملا سیاسی می‌داند که توسط دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا به عنوان بخشی از جنگ با روزنامه نگاری آغاز شده است.

در همین حال، دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا گفته که تصمیم دادگاه انگلیس را در عدم استرداد آسانژ به چالش می‌کشد؛ بر اساس این تصمیم که در فوریه گرفته شد، استرداد آسانژ به دلایل سلامت روانی که می‌تواند به خودکشی وی در زندان‌های آمریکا منجر شود، لغو شد.

موریس اما امیدوار است که مریک پیج، دادستان کل آمریکا پرونده آسانژ را مجدد مورد بررسی قرار دهد.

وی ادامه داد: سیستم زندان‌های آمریکا وحشیانه است. آسانژ در معرض خطر خودکشی است. او را شبانه روز در معرض نظارت قرار می‌دهند و چون او یک زندان فوق امنیتی است، از دیگران جدایش می‌کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها