معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان تاکید کرد:

فقط بیماران با ریسک بالای ابتلا به کرونا به بیمارستان‌ها مراجعه کنند

آبتین حیدرزاده، معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه این مراکز نقش موثری در غربالگری، بیماریابی و جلوگیری از بستری شدن بیماران در مراکز درمانی دارند، اظهار داشت: از سوی دیگر، باید راهکار جدید مراقبت از بیماران در خانه ارائه شود تا میزان بار مراجعه بیماران به بیمارستان‌ها کاهش یابد.

فقط بیماران با ریسک بالای ابتلا به کرونا به بیمارستان‌ها مراجعه کنند
کد خبر: 476256
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۲ ۱۸:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| آبتین حیدرزاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: ما باید تعداد مراکز خدمات جامع سلامت 16 ساعته برای ارائه خدمات به بیماران مبتلا به کرونا را افزایش دهیم.

او با بیان اینکه با افزایش مراکز خدمات جامع سلامت 16 ساعته و مراقبت بیماران در خانه، بار مراجعه به بیمارستان‌ها کم می‌شود، افزود: با این راهکار، فقط کسانی به بیمارستان مراجعه می‌کنند که نیاز واقعی دارند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه این مراکز نقش موثری در غربالگری، بیماریابی و جلوگیری از بستری شدن بیماران در مراکز درمانی دارند، اظهار داشت: از سوی دیگر، باید راهکار جدید مراقبت از بیماران در خانه ارائه شود تا میزان بار مراجعه بیماران به بیمارستان‌ها کاهش یابد.

حیدرزاده یادآور شد: با این راهکار‌ها بیماران با خطر زیاد (ریسک بالا) زود شناسایی و به طور مرتب پیگیری و بر اساس شیوه‌نامه‌ها درمان می‌شوند.

او همچنین بر اجرای گام پنجم بسیج ملی مقابله با همه گیری کووید 19 مبتنی بر بیماریابی، رهگیری و واکسیناسیون عمومی، انجام واکسیناسیون بر اساس اولویت‌های مشخص شده و استفاده حداکثری از پتانسیل هلال احمر و بسیج تأکید کرد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان به آخرین وضعیت کرونا در استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 750 بیمار مبتلا به کووید 19 در بیمارستان‌های این استان بستری هستند که حال 90 نفر از آنها وخیم است.

حیدرزاده تصریح کرد: 170 بیمار جدید مبتلا به کرونا در 24 ساعت گذشته در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان شناسایی و بستری شدند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها