نماینده انستیتو فدارسیون کشتی:

کشتی ایران در سطح بالایی از آمادگی قرار دارند/ تیم ملی کشتی ایران جزء تیم‌های برتر جهان خواهد بود

نماینده انستیتو فدارسیون کشتی گفت: اعضای تیم ملی کشتی جوانان از آمادگی خوبی برخوردارند و در صورتی که شرایط کشور و جهان از نظر کرونا مطلوب باشد و مسابقات جهانی کشتی در زمان مقرر برگزار شود قطعا تیم ملی کشتی ایران جزء تیم‌های برتر جهان خواهد بود

کشتی ایران در سطح بالایی از آمادگی قرار دارند/ تیم ملی کشتی ایران جزء تیم‌های برتر جهان خواهد بود
کد خبر: 476360
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۳ ۰۹:۴۰:۱۲

اعتمادآنلاین| داوود گیل‌نیرنگ عضو اسبق تیم ملی کشتی ایران و نماینده انستیتو فدارسیون کشتی در حاشیه مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: با توجه به شرایط بسیار دشوار شیوع ویروس کرونا میزبانی و قبول مسئولیت برگزاری دو دوره مسابقه انتخابی تیم ملی کار آسانی نبود اما کردستان با تلاش هیات کشتی استان میزبانی این مسابقات را بدون کم و کاستی انجام داد.

به گزارش فارس، نماینده انستیتو فدارسیون کشتی در مورد شرایط رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مسابقات گفت: با توجه به اینکه مسابقات در سطح بالایی برگزار شد و تعداد شرکت کنندگان زیاد بودند شیوه‌نامه‌های بهداشتی به طور کامل رعایت شد و از تمام ورزشکاران و مربیان دو بار تست کرونا گرفته شده بود.

وی گفت: بسیاری از مربیان با تجربه و کار آزموده هستند و در سطح ملی و بین‌المللی سابقه مربیگری داشته‌اند اما تعدادی نیز هنوز در ابتدای راه قرار دارند و لازم است بیشتر از تجربیات دیگر مربیان بهره بگیرند.

به گفته وی، علت پیشرفت کشتی کشور پیشرفت مربیان کشتی است و کسب قهرمانی دوباره در جهان نیز نیازمند وجود مربیان کارآزموده و با تجربه است.

گیل‌نیرنگ اضافه کرد: به منظور تربیت مربیان قهرمان‌ساز کلاس‌هایی در انستیتو کشتی کشور برگزار می‌شود و توصیه می‌شود تمام مربیان در این کلاس‌ها شرکت کنند.

وی تصریح کرد: علاوه بر کلاس‌‌هایی که انستیتو کشتی ایران با همکاری فدراسیون کشتی برای ارتقاء سطح مربیان برگزار می‌کند کلاس‌های دیگری مختص گرفتن دفترچه‌های درجه 1 و درجه 2 برگزار می‌شود.

به گفته این مسئول، برای برگزاری این کلاس‌ها از برترین روانشناسان و متخصصان امر کشتی در زمینه برنامه‌نویسی و علم تمرین بهره گرفته می‌شود لذا شرکت در این کلاس‌ها قطعا در افزایش سطح مربیان و پیشرفت کشتی کشور تاثیرگذار است.

عضو اسبق تیم ملی کشتی جوانان گفت: با توجه به اینکه حدود یک سال و نیم مسابقات کشتی برگزار نشده، کشتی‌گیران در سطح خوبی از آمادگی قرار دارند تا جایی که تعدادی از کشتی‌گیران رده پایه توانایی رقابت در رده بزرگسالان را نیز دارند.

وی ابراز امیدواری کرد: در صورتی که شرایط کشور و جهان از نظر کرونا مطلوب باشد و مسابقات جهانی کشتی در زمان مقرر برگزار شود قطعا تیم ملی کشتی ایران جزء تیم‌های برتر جهان خواهد بود.

گیل‌نیرنگ گفت: کرونا تاثیرات مخربی بر تمام ورزش‌ها و نیز بر کشتی‌ داشته است که در این میان چون تمرینات و سالن‌های ورزشی پابرجا نبودند کشتی‌گیران کشور افت محسوسی داشته‌اند اما مربیان و داوران به دلیل اینکه به صورت مجازی و حتی حضوری فعالیت داشته‌اند آسیب کمتری دیدند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها