حمزه امرایی، مدیرکل دفتر امور سیاسی وزارت کشور:

جبهه همبستگی ملی نیروهای انقلاب تشکیل شد

مدیرکل دفتر امور سیاسی وزارت کشور گفت: تشکیل جبهه همبستگی ملی نیروهای انقلاب اسلامی(همنا) به اطلاع کمیسیون ماده 10 رسید؛ این جبهه شامل 3 حزب جمعیت فدائیان اسلام، مجمع شاهد ایران اسلامی و حزب ثقلین است.

جبهه همبستگی ملی نیروهای انقلاب تشکیل شد
کد خبر: 476442
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۳ ۱۲:۲۰:۰۶

اعتمادآنلاین| حمزه امرایی، مدیرکل دفتر امور سیاسی وزارت کشور صبح امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران در مورد آخرین مطالب مطرح شده در کمیسیون ماده 10 قانون احزاب گفت: در اولین جلسه کمیسیون ماده 10 احزاب در سال جدید که امروز برگزار شد، تقاضای تاسیس حزب صدای فرهنگیان ایران اسلامی با گستره فعالیت استان تهران در کمیسیون مطرح شد که با اصلاحاتی در مرام‌نامه و اساس‌نامه ارائه شده مورد تصویب قرار گرفت.

به گزارش فارس، امرایی خاطرنشان کرد: تقاضای تاسیس حزب خدمت و مطالبه مردمی ایران اسلامی با محدوده فعالیت در استان تهران نیز در جلسه امروز مورد رسیدگی قرار گرفت و اعضای جلسه با اصلاحاتی در مرام نامه و اساس‌نامه ارائه شده، با این درخواست موافقت کردند.

دبیر کمیسیون ماده 10 قانون احزاب خاطر نشان کرد: اعضای هیئت موسس این دو تشکل سیاسی باید در موعد قانونی نسبت به برگزاری مجمع عمومی تاسیس و تشکیل شورای مرکزی اقدام کنند و مراتب را جهت صدور پروانه به اطلاع کمیسیون ماده 10 احزاب برسانند.

امرایی گفت: در جلسه امروز همچنین تشکیل جبهه همبستگی ملی نیروهای انقلاب اسلامی(همنا) به اطلاع کمیسیون ماده 10 رسید؛ این جبهه شامل 3 حزب جمعیت فدائیان اسلام، مجمع شاهد ایران اسلامی و حزب ثقلین است. جبهه مورد تقاضا به نمایندگی آقای مرتضی طلایی به کمیسیون اطلاع داده شد؛ لذا فعالیت این جبهه با رعایت قانون و ضوابط مربوطه بلامانع است.

وی با اشاره به ضوابط قانونی تشکیل جبهه ها و ائتلاف‌های حزبی در کشور اظهار کرد: با توجه به مفاد قانون احزاب در خصوص فعالیت جبهه‌ها و ائتلاف‌های حزبی، هر نوع فعالیت در این زمینه باید با رعایت شرایط و الزامات مصرح در قانون احزاب و اطلاع کمیسیون ماده 10 صورت بگیرد؛ بر همین اساس فعالیت‌هایی که اخیراً با عناوین جبهه و ائتلاف‌های حزبی انجام می‌شود و در فضای رسانه‌ای نیز بازتاب‌هایی داشته است باید با رعایت شرایط و الزامات قانونی انجام شوند.

مدیر کل سیاسی وزارت کشور افزود: تقاضای ما از دست اندرکاران و مسئولان حزبی که در قالب جبهه‌ها و ائتلاف‌های حزبی فعالیت می‌کنند این است که طبق مسیری که در قانون احزاب در این زمینه پیش بینی شده، حرکت کنند.

امرایی درباره مدت رسیدگی به درخواست تشکل‌های سیاسی برای تشکیل جبهه‌ و ائتلاف تاکید کرد: هر نوع تقاضای تشکیل جبهه و ائتلاق حزبی که به دبیرخانه کمیسیون ماده 10 احزاب ارائه‌ شود، پس از بررسی شرایط قانونی احزاب متقاضی عضویت در جبهه‌ها در دبیرخانه، در دستورکار جلسه کمیسیون قرار می‌گیرند و این فرآیند در کوتاه‌ترین زمان مطابق شرایط و مفاد قانون طی می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها