کد خبر: 476494
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۳ ۱۴:۴۴:۳۰
| |

«شورش انقراض» سوئد محکوم شد

دادگاه منطقه‌ای استکهلم 10 تن از اعضای یک گروه اعتراضی را پس از حمله به پارلمان سوئد، متهم کرد.

«شورش انقراض» سوئد محکوم شد
کد خبر: 476494
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۳ ۱۴:۴۴:۳۰

اعتمادآنلاین| گروه «شورش انقراض» که یک سازمان فالانژ سوئدی برای تغییرات جوی است، از نافرمانی مدنی به عنوان ابزاری برای مجبور کردن دولت‌ها در تبعیت از تغییرات جوی استفاده می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دادگاه منطقه‌ای استکهلم ادعای این گروه را که گفته بودند در دفاع از خود دست به این حمله زدند، رد و آنها را به «اخلال در مدیریت عمومی» محکوم کرد.

این فعالان همچنین درباره آزادی بیان مطالبی را در دادگاه مطرح کرده و «استلا هاگمن»، یکی از اعضای این گروه گفت: آزادی بیان ما که در قانون اساسی تضمین شده، با یک دقیقه وقت سیاستمداران سنجیده شد. دادگاه به این نتیجه رسیده است که وقت سیاستمداران مساله مهمتری است. این یک شوخی دموکراتیک است.

وی ادامه داد: من برای آنکه معلم مدرسه ابتدای شوم، درس می‌خوانم و قرار است تمامی بزرگسالی خود را صرف آماده سازی بچه‌ها برای آینده کنم. اگر نمی‌توانستم هرکاری را انجام دهم تا آنها آینده‌ای برای زندگی داشته باشند، احساس می‌کردم بزرگترین ریاکار جهان هستم.

حمله این گروه به پارلمان سوئد 10 ژوئن سال گذشته میلادی رخ داد و آنها در جریان مناظره و بحث در پارلمان وارد ساختمان شده و جلسه را به هم ریختند.

حمله این گروه واکنش‌های مختلفی را در رسانه‌های اجتماعی در پی داشت. برخی آنها را مورد انتقاد قرار داده و بخی دیگر آن را تحسین کردند.

این گروه از سوی جنبش بین‌المللی «جمعه‌ها برای آینده» الهام گرفته از فعال آب و هوایی سوئدی «گرتا تونبرگ» و اعتراضات هفتگی‌اش در مقابل پارلمان سوئد حمایت می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها