کد خبر: 476501
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۳ ۱۴:۵۸:۲۷
| |

جان بوئنر:

ترامپ از وفاداری حامیانش سوءاستفاده کرد

جان بوئنر، رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا گفت، دونالد ترامپ زمانی که در ماه‌های بعد از انتخابات 2020 مصرانه به طرح ادعاهای مربوط به وقوع تقلب در انتخابات به پیروانش پرداخت، «روی وفاداری آنها پا گذاشت» و از آن سوءاستفاده کرد.

ترامپ از وفاداری حامیانش سوءاستفاده کرد
کد خبر: 476501
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۳ ۱۴:۵۸:۲۷

اعتمادآنلاین| جان بوئنر، رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه‌ای به یو.اس.ای تودی چند روز قبل از انتشار کتاب خاطرات جدیدش اظهار کرد، تصمیم به موضع گیری بعد از حمله ششم ژانویه به کنگره آمریکا گرفته تا ترامپ را از بابت نقشش در این شورش پاسخگو کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه هیل، او خاطرنشان کرد: من فکر نمی‌کنم مساله تنها مربوط به حضور او در یک تجمع در تاریخ ششم ژانویه باشد.

اظهار نظرهای او در کل تابستان درباره این که قرار است انتخابات را از او بدزدند و همه سر و صداها و جنجالهایی که بعد از انتخابات رخ دادند و من به جستجو برای حقایق پرداختم.

بوئنر تاکید کرد: چیزی که باعث تحیر من به ویژه بعد از انتخابات شد این بود که این همه فرد وفادار به دونالد ترامپ بودند که او از آنها سوءافتاده کرد. او پا روی کل وفاداری آنها به خودش با تداوم گفتن چیزهایی که واقعی نبودند، گذاشت.

چند روز بعد از وقوع شورش در کنگره بوئنر در توئیتی به محکوم کردن حمله پرداخته و حزب جمهوریخواه را محکوم کرد و همچنین ایمیلی احساسی به یک گروه غیررسمی از دوستان و حامیان و دستیارانش سابقش که "بوئنرلند" لقب دارد، در این ارتباط فرستاد.

یو.اس.ای تودی گزارش کرد، بوئنر همچنین در کتابش به شرح نخستین دیدارش با ترامپ پرداخت که در زمان یک بازی گلف به هنگام یک مراسم جذب کمکهای اهدایی به همراه دو مدیر اجرایی بیمه در محل باشگاه ملی گلف ترامپ در وستچستر نیویورک صورت گرفت.

بوئنر که در آن زمان رئیس اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا بوده، اظهار کرد: او بسیار دوستانه رفتار می‌کرد اما به شیوه‌ای رک و صریح و با تاکید بر عرف مربوط به صحبت کردن در نیویورک که من اصلا به آن عادت نداشتم. مستقیم، بلند و شدید.

او نوشت که یک دستیار جوان بوئنر زمانی که به ترامپ اسم اشتباه مربوط به یکی از مدیران اجرایی بیمه را داد باعث شرمساری این رئیس جمهور سابق آمریکا شده و سبب شد که ترامپ با لحنی تند که بوئنر آن را "تیره" خواند با او رفتار کند.

بوئنر شرح داد که ترامپ این دستیار را «احمق» خواند. بوئنر نوشت: این چیزی بیش از تندگویی نیویورکی بود. این خشمی واقعی بر سر چیزی بسیار بسیار کوچک بود. ما آن زمان هیچ ایده‌ای نداشتیم که این خشم قرار است با کشور ما چه کار کند.

بوئنر همچنین درباره تماسهایی نوشت که ترامپ در اوایل ریاست جمهوری‌اش با این رئیس اسبق مجلس نمایندگان آمریکا برای مشورت کردن با او داشت. به نوشته یو.اس.ای تودی، بوئنر به ترامپ توصیه کرد که توئیت فرستادن را متوقف کند.

بوئنر نوشت: من فکر نمیکنم تاریخ قضاوت خیلی خوبی درباره چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا داشته باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها