کد خبر: 476579
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۴ ۰۸:۰۵:۵۳
| |

یک بام و دو هوای حذف بی‌آرتی‌های تجریش

مدتی است که خدمات‌رسانی اتوبوس‌های بی‌آرتی تا پارک وی انجام می‌شود و شهروندان برای رفتن به تجریش دچار مشکلاتی شده‌اند.

یک بام و دو هوای حذف بی‌آرتی‌های تجریش
کد خبر: 476579
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۴ ۰۸:۰۵:۵۳

اعتمادآنلاین| حمل و نقل عمومی جزو آن دسته از حوزه‌های کاری است که بازارش همیشه داغ داغ بوده و حتی با گذشت بیش از یک‌سال از ورود مهمانی به نام کرونا، استفاده مردم از وسایل کاهش پیدا نکرده بلکه افزایش هم داشته است، با این اوصاف چند روزی است که اتفاقی تازه در بخش اتوبوسرانی پایتخت رخ داده که در این گزارش به پیگیری آن می‌پردازیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، مسیر همیشگی‌ام از سمت میدان ونک تا تجریش بود و طبق معمول بی‌آرتی‌های مربوطه را سوار و در مقصد پیاده می‌شدم، در اتوبوس بی‌آرتی با توجه به گفته‌های مسافران متوجه شدم که دیگر اتوبوس‌ها تا تجریش به مسافران خدمت‌رسانی نمی‌کنند و باید در پارک وی پیاده شد و مجددا در صف اتوبوس‌های تجریش ایستاد تا به مقصد برسیم.

سوال اینجاست که با توجه به وجود کرونا نباید خدمات حمل و نقل و عمومی برای مردم به سهولت انجام شود و مردم دیگر دغدغه نداشته باشند؟ متأسفانه برخی اقدامات و تغییرات بدون مطالعه در حال حاضر سلامت شهروندان در حمل و نقل عمومی به مخاطره افتاده و نارضایتی شدید مردم را به همراه داشته البته از سوی دیگر تعداد زیادی اتوبوس در ایستگاه پارک وی بدون استفاده و پارک شده در ساعات پیک جمعیت، وجود دارد و این خود جای تامل دارد.

با این کار علاوه بر اینکه صف بی‌آرتی دوبرابر می‌شود و مردم باید در گرما و سرما در صف بایستند، انتقال ویروس کرونا هم بیش از پیش می‌شود و به نوعی چندین دغدغه و مشکل اجتماعی به دلیل یک تدبیر نامناسب شکل می‌گیرد؛ در این راستا چند روز گذشته مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران در جلسه علنی شورا اعلام کرد که مدتی است بر اساس گزارش های شهروندان تغییرات عجیبی در خط بی‌آر‌تی تجریش به راه‌آهن ایجاد شده و این موضوع گلایه‌های شهروندان را به همراه داشته است.

وی بیان کرد: بر اساس اطلاعیه‌ای که در ایستگاه‌های اتوبوس نصب شده از 23 اسفند خط بی‌آرتی تجریش به راه‌آهن تغییر کرده و مسافرانی که قصد عزیمت به تجریش را دارند باید در ایستگاه پارک‌وی پیاده و از اتوبوس‌های گردشی تجریش_پارک‌وی استفاده کنند. همچنین مسافرانی که قصد عزیمت به راه آهن از تجریش را دارند باید در ایستگاه امانیه پیاده شده و از اتوبوس‌های پارک‌وی-راه‌آهن استفاده کنند؛ همچنین این عضو شورای شهر تهران در آن جلسه به حناچی شهردار تهران تذکر داد و دلیل تذکرش هم این بود که باید رضایت مردم به ویژه در ایام کرونا جلب شود و وضعیت اختلال تردد اتوبوس‌ها برطرف شود، چرا که این مسأله بدون مطالعه انجام شده است.

با توجه به حجم بسیار زیاد نارضایتی مردم از این قضیه و تذکر مسئولان، با محمود ترفع مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت‌وگو کردیم و موضوع را با آن در میان گذاشتیم، ترفع گفت که افرادی که از اتوبوس پارک وی پیاده می شوند، دیگر برای رفتن به تجریش از بلیت استفاده نمی‌کنند و به طور رایگان به آن ها خدمت‌رسانی می‌شود، همچنین در گذشته هم تمامی اتوبوس‌ها به تجریش نمی‌رفتند و تنها چند راننده این کار را انجام می‌دادند.

وی تاکید کرد: ما برای اینکه در حدفاصل چهارراه پارک وی و تجریش خط ویژه نداشتیم، این کار را انجام دادیم، زیرا راندمان خط اتوبوسرانی را دچار مشکل کرده بود و در حال حاضر تنها 4 درصد مسافران برای رفتن به تجریش از اتوبوس پیاده می‌شوند.

گفته‌های این مقام مسئول شاید در نگاه اول درست و منطقی باشد، اما صف طولانی مردم و جبران هدر رفت زمان آن‌ها با کدام ارگان و نهاد است؟ آیا اجرای یک برنامه و تدبیر نامناسب بدون در نظر گرفتن حال مسافران و وقت آن‌ها، آن هم در شرایط کرونایی کار درستی است؟ تجمع جمعیت در این ایستگاه و سوار شدن در اتوبوسی دیگر خود سبب تراکم افراد شده و احتمال انتقال کرونا ویروس را شدت می بخشد که موضوع قابل توجیهی نیست؛ به همین علت انتظار می‌رود با توجه به شعار مسئولان مبنی بر رعایت شرایط شهروندان و دسترسی آن‌ها به خدمات مناسب و با کیفیت بالا، این تغییرات اساسی که مشکلاتی را ایجاد کرده، به زودی رفع شود تا شاهد گلایه و نارضایتی مردم در این زمینه نباشیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها