کد خبر: 476606
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۴ ۰۹:۲۲:۰۶
| |

بهای جهانی طلا ثابت ماند

قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی که سرمایه گذاران منتظر انتشار آمار تورم آمریکا بودند، ثابت بود.

بهای جهانی طلا ثابت ماند
کد خبر: 476606
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۴ ۰۹:۲۲:۰۶

اعتمادآنلاین| بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری تغییری نداشت و در 1731 دلار و 69 سنت ایستاد. بازده بالاتر اوراق خزانه انتظارات برای آماری که نرخ تورم بالاتر را نشان می دهند را خنثی کرد.

به گزارش ایسنا، در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ثابت بود و در 1732 دلار و 80 سنت قرار گرفت. بهای معاملات این بازار شب گذشته با 0.7 درصد کاهش، در 1732 دلار و 70 سنت بسته شد.

به گفته استفن اینس، استراتژیست ارشد شرکت اکسی کورپ، طلا با انتظار برای انتشار گزارش روز جاری که تورم بالاتر آمریکا را نشان خواهد داد، حمایت شده است.

نظرسنجی روز دوشنبه بانک فدرال رزرو نیویورک نشان داد انتظارات تورمی مصرف کنندگان آمریکایی پس از رشد تدریجی در ماههای اخیر، در مارس دوباره بالا رفت و درباره بازار کار مثبت تر شد.

استفن اینس گفت: مشکل بتوان تصور کرد که طلا روز جاری اگر آمار اقتصادی تورم بالاتر را نشان دهند، صعود کند اما اگر آمار خرده فروشی روز پنج شنبه مثبت باشد، احتمال زیادی وجود دارد که قیمت طلا اواخر هفته عقب نشینی کند.

اریک روزنبرگ، رییس بانک فدرال رزرو بوستون اظهار کرد اقتصاد آمریکا ممکن است امسال در نتیجه سیاست تسهیل پولی و سیاست مالی، بهبود قابل توجهی پیدا کند اما بازار کار همچنان فضای زیادی برای رشد دارد.

طلا به عنوان پناه امن سرمایه در برابر تورم، هنگامی که بانکهای مرکزی سیاستهای پولی تسهیل را اتخاذ می کنند، گزینه سرمایه گذاری جذابتری می شود.

به گفته کایل رودا، تحلیلگر شرکت آی جی مارکت، یک اختلاف نظر بین بازار و بانک مرکزی آمریکا وجود دارد. اگرچه مقامات متعدد بانک مرکزی قویا اظهار کرده اند که تورم قابل اغماض خواهد بود و نرخهای بهره را تا بهبود اقتصاد به سطح قابل قبول، پایین نگه می دارند اما بازار تصور می کند که بانک مرکزی باید تحکیم سیاست پولی را از آغاز سال 2022 شروع کند.

بر اساس گزارش رویترز، عاملی که در معاملات روز جاری قیمت طلا را تحت فشار کاهشی قرار داد، بالاتر رفتن بازده اوراق خزانه آمریکا بود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره ثابت بود و در 24 دلار و 83 سنت ایستاد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 0.2 درصد افزایش، 2680 دلار و 20 سنت معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.2 درصد کاهش، به 1168 دلار و 13 سنت رسید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها