وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران؛

مسکن| منافع عمومی در ثبت اطلاعات محل سکونت و اطلاعات املاکی نهفته است/ به دنبال خروج سوداگران از بازار مسکن هستیم

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: منافع عمومی در این اقدامات و ثبت اطلاعات محل سکونت و اطلاعات املاکی نهفته است و با این جریان به دنبال خروج سوداگران از بازار مسکن هستیم.

مسکن| منافع عمومی در ثبت اطلاعات محل سکونت و اطلاعات املاکی نهفته است/ به دنبال خروج سوداگران از بازار مسکن هستیم
کد خبر: 476611
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۴ ۱۰:۳۸:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد اسلامی در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی 1000 واحد مسکونی پروژه یاس سفید در جمع خبرنگاران با اشاره به الزام ثبت‌ اطلاعات املاک و محل سکونت خانوار در سامانه املاک و اسکان اظهار داشت: خوشبختانه در مقابل تهاجم افرادی که متاثر از هدایت ضدانقلاب تبلیغات منفی علیه این اقدام کردند، مردم با سطح اطلاعات خود ورود خوبی داشتند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ وی ادامه داد: مهلت ثبت اطلاعات در این سامانه وسیع است و تمام این اقدامات در جهت مصالح مردم بوده و سطح اطلاعات محل سکونتی افراد امتیازی برای دولت محسوب نمی‌شود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: مردم از اینکه عده‌ای سوداگر وارد بازار مسکن می‌شدند و اقدام به التهاب‌آفرینی کردند، شاکی بودند و دولت و مجلس باید برای کنترل این شرایط کاری انجام می‌دادند، به این وضعیت سامان می‌بخشیدند و بازار را به گونه‌ای کنترل می‌کردند تا بازار مسکن از التهاب خارج شود.

اسلامی با بیان اینکه برای انجام این اقدامات و سامان‌بخشی باید از جایی شروع می‌کردیم، گفت: منافع عمومی در این اقدامات و ثبت اطلاعات محل سکونت و اطلاعات املاکی نهفته است و با این جریان به دنبال خروج سوداگران از بازار مسکن هستیم.

وی تاکید کرد: سیاست این است که با ایجاد فرصت برای سرمایه‌گذاری و خارج کردن پول از سوداگری بتوانیم بازار را آرام کنیم.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سوال که اگر اطلاعات از وضعیت ملکی مردم دارید چرا ثبت اطلاعات محل سکونت در سامانه املاک و اسکان الزامی و اجباری است، بیان داشت: تمام این اطلاعات در اختیار دولت وجود دارد و تاکنون یک میلیون و 300 هزار واحد خالی از سکنه را شناسایی کردیم و اطلاعات آن را در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار داده‌ایم که تمام این شناسایی‌ها بر اساس اطلاعات در اختیار دولت بوده است.

اسلامی با بیان اینکه سطح اطلاعات محل سکونتی در تمام دنیا قانون است، یادآور شد: ما باید سیستم اسکان کشور را فرمت کنیم و در تمام دنیا این قانون به اجرا رسیده و فقط ایران است که این قانون را اجرایی نکرده است. موضوع بسیار مهم این است که اگر برنامه‌ریزی کوری داشته باشیم منجر به اتلاف زمان و منابع خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه دورانی که بر اساس مفروضات ذهنی بخواهیم برنامه‌ریزی انجام دهیم گذشته است، اظهار داشت: تا کی بگوییم 25 میلیون خانه و 27 میلیون خانوار داریم؟ عده‌ای می‌گویند 5 تا 6 میلیون واحد عقب‌ماندگی در بازار مسکن دیده می‌شود و عده‌ای دیگر می‌گویند سالانه باید یک میلیون واحد مسکونی در کشور ساخته شود. باید از یک جایی برای ثبت آمار واقعی اقدام کنیم و برای برنامه‌ریزی‌های دقیق نیاز به آمار واقعی داریم.

وزیر راه و شهرسازی همچنین درباره بخش تمدید قراردادهای اجاره گفت: طبق مصوبه قانونی، تا پایان کرونا عدم اسباب‌کشی در سراسر کشور معتبر است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها