کد خبر: 476645
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۴ ۱۰:۴۰:۰۳
| |

قدردانی‌کلانتری از رییسی برای رسیدگی به پرونده محیط‌بانان شهید زنجانی

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست، در پیامی از تلاش‌ها و حمایت‌های بی دریغ رییس قوه قضاییه درباره پیگیری کیفر قاتلان محیط‌بانان شهید زنجانی قدردانی کرد.

قدردانی‌کلانتری از رییسی برای رسیدگی به پرونده محیط‌بانان شهید زنجانی
کد خبر: 476645
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۴ ۱۰:۴۰:۰۳

اعتمادآنلاین| معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست، در پیامی از تلاش‌ها و حمایت‌های بی دریغ رییس قوه قضاییه درباره پیگیری کیفر قاتلان محیط‌بانان شهید زنجانی قدردانی کرد.

به گزارش ایرنا، عیسی کلانتری در این پیام بر لزوم حمایت های قضایی و حقوقی مناسب از محیط بانان تاکید کرد و حل مسائل محیط‌زیست کشور و حمایت های قضایی و اقتصادی محیط بانان را مستلزم ارائه اقدامات و سیاست‌های ویژه‌ای دانست که دولت و مجلس به منظور اصلاح قوانین موجود باید به آن توجه داشته باشند.

معاون رییس جمهوری با تاکید بر پیگیری موضوع شهادت محیط بانان زنجانی تصریح کرد: از همه ابزارهای قانونی در مسیر اجرای عدالت در مورد محیط بانان بهره خواهیم برد و تا رسیدگی کامل واحقاق حقوق حقه این محیط بانان شهید کار را دنبال خواهیم کرد.

روز گذشته حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی ضمن ابراز تاثر از شهادت محیط بانان زنجانی، دستور داد تا رسیدگی سریع و دقیق و کیفر عبرت‌آموز مجرمان به سرعت انجام شود.

رئیسی در عین حال بر ضرورت تسریع در رسیدگی دقیق به مسأله و کیفر عبرت آموز مجرمان این پرونده برای جلوگیری از تکرار اتفاقات مشابه تأکید کرد، وی حمایت حقوقی و قضایی از مرزبانان و محیط‌بانان و همه کسانی که در میدان حفظ و حراست از مرزها، محیط زیست و ثروت ملی هستند را ضروری دانست و به همکاران دستگاه قضا در بخش های مختلف تأکید کرد که خود را موظف به پشتیبانی قانونی از آنها بدانند.

17 فروردین ماه بر اثر تعقیب و گریز بین افراد ناشناس و محیط بانان که در تعقیب یک خودروی نیسان در منطقه حفاظت شده فیله خاصه استان زنجان بودند، دو نفر از محیط بانان ایثارگر به نام ‌های مهدی مجلل و میکاییل هاشمی بر اثر اصابت گلوله سلاح جنگی، به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها