کد خبر: 476667
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۴ ۱۱:۱۱:۵۲
| |

انتصاب‌های جدید دولت بایدن در آژانس‌های امنیت ملی/ معرفی یک زن برای تصدی وزارت ارتش

کاخ سفید در اطلاعیه‌ای اعلام کرد، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا 11 مقام را برای رهبری آژانس‌های امنیت ملی و نیروی انتظامی انتخاب کرده و از جمله خانم «کریستین وورمث» را به عنوان اولین زن در سمت وزارت ارتش، برگزیده است.

انتصاب‌های جدید دولت بایدن در آژانس‌های امنیت ملی/ معرفی یک زن برای تصدی وزارت ارتش
کد خبر: 476667
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۴ ۱۱:۱۱:۵۲

اعتمادآنلاین| در اطلاعیه روز دوشنبه کاخ سفید آمده است که رئیس‌جمهور آمریکا «کریستی ابی‌زید» را به عنوان مدیر مرکز ملی مقابله با تروریسم در دفتر مدیر اطلاعات ملی، «کریس اینگلیس» را به عنوان مدیر ملی سایبر در دفتر اجرایی رئیس‌جمهور، «کریستین وورمث» را به عنوان وزیر ارتش در وزارت دفاع، و «گیل سیسنروس» را به عنوان معاون دفاع، پرسنل و آمادگی در وزارت دفاع انتخاب کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، طبق اطلاعیه کاخ سفید، خانم کریستی ابی‌زید به مدت تقریباً یک دهه در آژانس اطلاعات دفاعی در سمت مقام اطلاعاتی مقابله با تروریسم، فعالیت کرده، سپس به شورای امنیت ملی انتقال داده شده و در سال 2014 به عنوان معاون دستیار وزیر دفاع در افغانستان، پاکستان و آسیای مرکزی انتخاب شده است.

اطلاعیه کاخ سفید حاکی از آن است که کریس اینگلیس نیز به مدت 41 سال، از جمله 28 سال در آژانس امنیت ملی، در دولت فدرال خدمت کرده و در آژانس فوق به مدت 7 سال، سمت معاون مدیر را بر عهده داشته است.

کریستین وورمث در دولت‌ اوباما با معاونت جو بایدن، به عنوان معاون وزیر دفاع و مدیر ارشد سیاست دفاعی در شورای امنیت ملی فعالیت کرده و به شکل‌گیری دستورالعمل استراتژیک دفاعی 2012 که توازن مجدد ارتش در قبال هند و اقیانوس آرام را آغاز کرد، کمک نمود.

بایدن اوایل روز دوشنبه نیز مقامات کلیدی امنیت سایبری در وزارت امنیت داخلی، از جمله «جن ایسترلی» را برای سمت مدیر امنیت سایبری و آژانس امنیتی زیرساختی و «کریس مگنوس» را به عنوان کمیسر حفاظت گمرک و مرز، انتخاب کرد.

کاخ سفید همچنین اعلام کرد، جو بایدن روز دوشنبه 3 نفر را نیز برای مناصب عالی وزارت دادگستری انتخاب کرده، از جمله کسی که به دولت توصیه حقوقی ارائه خواهد کرد و فرد دیگری که وظیفه نظارت بر تحقیقات جنایی را بر عهده دارد.


بایدن «کریستوفر شرودر» را که اقدامات تیم انتقالی وی در وزارت دادگستری را بر عهده داشت، به عنوان دستیار دادستان کل برای دفتر مشاوره حقوقی برگزیده است.


رئیس‌جمهور آمریکا «کنت پولایت» را نیز برای اداره بخش جنایی وزارت دادگستری و «اَن میلگرام»، دادستان سابق و دادستان کل نیوجرسی را به عنوان گزینه خود برای ریاست اداره مبارزه با مواد مخدر (DEA)، آژانس برجسته زیرمجموعه وزارت دادگستری برای تحقیق در مورد قاچاق و تولید مواد مخدر، معرفی کرده است.


هر 3 نامزد معرفی شده نیازمند تأیید سنا هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها