کد خبر: 476682
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۴ ۱۱:۴۴:۳۸
| |

وزرای خارجه گروه 7 به روسیه بابت تحرکات نظامی هشدار دادند

وزرای خارجه گروه اقتصادی جی7 به روسیه گفته‌اند تنش‌ها در مرز خود با اوکراین را «کاهش دهد». قدرت‌های جهانی به خاطر الحاق کریمه در سال 2014، مسکو را از گروه سابق جی8 کنار گذاشتند.

وزرای خارجه گروه 7 به روسیه بابت تحرکات نظامی هشدار دادند
کد خبر: 476682
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۴ ۱۱:۴۴:۳۸

اعتمادآنلاین| ‌ گروه قدرت‌های برجسته اقتصادی G7، روز دوشنبه به روسیه هشدار دادند «تحریکات در مرز خود با اوکراین را متوقف کند».

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری دویچه وله، هفت وزیر خارجه، از جمله دیپلمات‌های ارشد از آمریکا، آلمان و بریتانیا گفتند «عمیقاً نگران» افزایش نیروهای نظامی روسیه در مرزهای اوکراین و کریمه هستند. در بیانیه گروه هفت آمده است: اقدامات بزرگ‌مقیاس نیروها، بدون اطلاع قبلی، بیانگر فعالیت‌های تهدیدآمیز و بی‌ثبات‌کننده است.

روز دوشنبه ارتش اوکراین از کشته شدن یک نظامی دیگر خبر داد و مجموع کشته‌های امسال در درگیری روسیه و اوکراین در مرزهای این کشور، به 28 تن رسید. مسکو اعزام نیرو به مرز خود با کشور همسایه‌اش اوکراین را انکار نکرده، اما تأکید دارد که به دنبال جنگ نیست.

کاخ سفید گفته است تعداد سربازان روسی از سال 2014 تاکنون، به بیش‌ترین مقدار رسیده است. تلاش‌های دیپلماتیک برای میانجی‌گری آتش‌بس یا تقویت تفاهم‌نامه موجود مینسک، راه به جایی نبرده‌اند.

سخنگوی «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین روز دوشنبه به آسوشیتدپرس گفت کی‌یف خواستار مذاکرات با «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه شده اما پاسخی دریافت نکرده است. اما «دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین روز دوشنبه گفت در روزهای اخیر درخواستی از زلنسکی مشاهده نکرده است.

مقامات اوکراین گفتند، انتظار می‌رود رئیس‌جمهور اوکراین برای مذاکراتی با «امانوئل ماکرون» در مورد توسعه نظامی روسیه، به زودی به پاریس برود.

این در حالی اتفاق می‌افتد که هفته گذشته «آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان در تماس تلفنی با پوتین، خواستار کاهش تنش‌ها بین مسکو و کی‌یف شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها