تزریق حدود 780 میلیون دُز واکسن کرونا در سطح جهان تاکنون

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت گفت:تاکنون حدود 780 میلیون دوز واکسن کرونا در سطح جهان تزریق شده است، اما اقداماتی مانند، ماسک زدن و حفظ فاصله فیزیکی با دیگران همچنان باید جدی گرفته شود.

تزریق حدود 780 میلیون دُز واکسن کرونا در سطح جهان تاکنون
کد خبر: 476704
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۴ ۱۲:۲۵:۳۳

اعتمادآنلاین| تدروس آدهانوم، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت، در یک گردهمایی خبری در ژنو، با بیان اینکه سردرگمی و بی‌ خیالی در مواجهه با کووید 19 به معنای باقی ماندن راهی طولانی تا پایان این پاندمی بوده و می‌توان با اقدامات بهداشت عمومی تایید شده آن را کنترل کرد، گفت: تاکنون حدود 780 میلیون دوز واکسن کرونا در سطح جهان تزریق شده است، اما اقداماتی مانند، ماسک زدن و حفظ فاصله فیزیکی با دیگران همچنان باید جدی گرفته شود.


به گزارش فارس، وی افزود: ما نیز می‌‌خواهیم که جوامع و اقتصادها بازگشایی شوند و مسافرت و تجارت از سر گرفته شود، اما در حال حاضر بخش‌‌های مراقبت ویژه بیمارستان‌ها در بسیاری از کشورها دچار ازدحام بیماران شده و مردم به این علت می‌میرند.

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت با تاکید بر اینکه تا پایان پاندمی کووید 19 راهی طولانی باقی مانده، اما ما دلایل بسیاری هم برای خوش ‌بینی داریم، ادامه داد: کاهش موارد عفونت کرونا و مرگ‌های ناشی از کرونا در دو ماهه اول سال نشان می‌‌دهد که این ویروس و گونه‌های جدید آن را می‌‌توان متوقف کرد.

آدهانوم خاطرنشان کرد: سرایت ویروس کرونا به علت بی‌ توجهی و عدم انسجام در اقدامات بهداشت عمومی تشدید می‌‌شود.

وی گفت: هم اکنون هند جای برزیل را در رده دومین کشور از لحاظ شمار عفونت ‌ها در جهان پس از آمریکا گرفته است و این کشور 1.4 میلیارد نفری، در حال مبارزه با موج دوم گسترده شیوع کرونا است. کشور هند تاکنون حدود 105 میلیون دوز واکسن کرونا را به شهروندانش تزریق کرده است.


اکنون در نقطه ‌ای بحرانی در این پاندمی قرار داریم


مدیرکل سازمان جهانی بهداشت بیان کرد: ما اکنون در نقطه ‌ای بحرانی در این پاندمی قرار داریم، روند پاندمی برای هفتمین هفته پیاپی در حال افزایش است.


منحنی‌ همه‌ گیری و مسیر پاندمی در زمان فعلی رشد تصاعدی را نشان می‌ دهد


وی افزود: در هفته گذشته 9 درصد افزایش در موارد عفونت و 5 درصد افزایش در موارد مرگ رخ داده است و منحنی‌ همه‌ گیری و مسیر پاندمی در زمان فعلی رشد تصاعدی را نشان می‌‌دهد.


شمار معدودی از افراد پروتکل‌های بهداشتی را راعایت می ‌کنند


آدهانوم با بیان اینکه در برخی از کشورها با وجود سرایت مداوم، رستوران‌ها و باشگاه‌های شبانه پر از مردم، بازارها باز و شلوغ هستند و شمار معدودی از افراد پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می ‌کنند، عنوان کرد: ظاهرا برخی از افراد به این عقیده رسیده‌‌اند که اگر نسبتا جوان باشند، گرفتن کووید 19 اهمیت چندانی ندارد!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها