کد خبر: 476737
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۴ ۱۳:۴۸:۰۶
| |

برنامه‌های آموزش و پرورش برای استقبال از رمضان

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌وپرورش، مهم‌ترین برنامه‌ها و اقدامات این اداره کل را برای استقبال از ماه مبارک رمضان را تشریح کرد.

برنامه‌های آموزش و پرورش برای استقبال از رمضان
کد خبر: 476737
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۴ ۱۳:۴۸:۰۶

اعتمادآنلاین| مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌وپرورش، مهم‌ترین برنامه‌ها و اقدامات این اداره کل را برای استقبال از ماه مبارک رمضان را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، محمدرضا مسیب‌زاده، با اشاره به راه‌اندازی قرارگاه مجازی قرآن، عترت و نماز در سال گذشته با 17 پایگاه و 17 دبیرخانه در 17 استان، گفت: هرکدام از این پایگاه‌ها، فعالیت مختلفی را در زمینه‌های مختلف چون محافل انس با قرآن، آموزش علمی و عملی، آموزش نماز و احکام، پاسخ به سؤالات شرعی دانش‌آموزان، گفتمان دینی، مصباح الهدی (امام شناسی)، انتظار و مهدویت و... را دنبال می‌کنند.

وی با اشاره به این که در سال 1400، دونیمه شعبان داریم که یکی از آن‌ها در ابتدای سال بود و دیگری در انتهای سال است افزود: بنابراین پیوست تمام فعالیت‌های اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌وپرورش «جریان سازی اتفاق ارزشمند فرهنگ مهدوی» در بین دانش آموزان است.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌وپرورش در ادامه به فعالیت ماه مبارک رمضان این اداره کل اشاره کرد و گفت: تهیه و «تولید ادعیه ماه مبارک رمضان با استفاده از دانش‌آموزان برگزیده حوزه قرآن»، همراه با قرائت و ترجمه،«ترتیل خوانی روزانه یک جزء با مشارکت با آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (سلام‌الله علیها)» و پخش از این مرقد مطهر ایشان در بستر شبکه شاد و همچنین اجرای برنامه «ستارگان قرآنی» باهدف معرفی دانش‌آموزانی که در طول سال تحصیلی حافظ کل قرآن شده‌اند، از مهم‌ترین برنامه‌های اداره کل برای ماه مبارک رمضان است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در اقدامی ارزشمند، کانالی برای، روزه اولی‌ها و آشنایی با احکام روزه و شرایط روزه‌داری؛ در بستر شبکه شاد تشکیل‌ شده است تا دانش آموزان عزیز روزه اولی‌ها با آداب روزه‌داری و ماه مبارک رمضان بیش‌ازپیش آشنا شوند.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش؛ مسیب زاده در پایان گفت: همه 17 پایگاه ما در بستر شبکه شاد در ماه مبارک رمضان رنگ و بوی ماه بهار قرآن، خواهند گرفت تا مخاطبین ما به‌ویژه دانش آموزان از فضای معنوی این ماه بهره‌مند شوند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها