کد خبر: 476796
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۴ ۱۸:۰۸:۳۳
| |

بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی:

مقدمات اجرایی غنی‌سازی 60 درصد آغاز می‌شود / سانتریفیوژ IR1 جدید جایگزین ماشین‌های از کار افتاده خواهد شد

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: بلافاصله پرسشنامه مربوط به اطلاعات طراحی DIQ تسلیم آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شد و از امشب مقدمات اجرایی این کار در تأسیسات غنی سازی آغاز خواهد شد و متعاقبا اطلاعات تکمیلی به سمع و نظر هموطنان عزیز خواهد رسید.

مقدمات اجرایی غنی‌سازی 60 درصد آغاز می‌شود / سانتریفیوژ IR1 جدید جایگزین ماشین‌های از کار افتاده خواهد شد
کد خبر: 476796
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۴ ۱۸:۰۸:۳۳

اعتمادآنلاین| بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی درباره آغاز غنی‌سازی 60 درصد گفت: به دستور رییس جمهوری، سازمان انرژی اتمی موظف به راه‌اندازی خط تولید اورانیوم 60 درصد به مقدار مورد نیاز در چارچوب ماده یک قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران مصوب مجلس شورای اسلامی شد.

به گزارش ایرنا، کمالوندی افزود: در همین راستا، بلافاصله پرسشنامه مربوط به اطلاعات طراحی DIQ تسلیم آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شد و از امشب مقدمات اجرایی این کار در تأسیسات غنی سازی آغاز خواهد شد و متعاقبا اطلاعات تکمیلی به سمع و نظر هموطنان عزیز خواهد رسید.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی با بیان ایناورانیوم غنی شده 60 درصد برای استفاده در تولید عنصر مولیبدن جهت به‌کارگیری در ساخت انواع رادیوداروها می‌باشد، در تشریح اقداماتی که قرار است امشب آغاز شود، عنوان کرد: ماشین‌های سانتریفیوژ IR1 جدید جایگزین ماشین‌های از کار افتاده خواهد شد.

به گفته کمالوندی ماشین‌های IR1 های جدید با تغییرات کیفی، ظرفیتی به میزان 50 درصد بیشتر نسبت به ماشین‌های قبلی خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: در این خصوص اطلاعات دقیق و تکمیلی ارائه خواهد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها