ارزان ترین زمان سفر به استانبول

بدون شک استانبول از مهم ترین مقاصد گردشگری ترکیه است که سالانه میزبان میلیون ها توریست از نقاط مختلف دنیا می باشد. وجود مراکز خرید متعدد، جشنواره های گوناگون، تفریحات مهیج، جاذبه های گردشگری و تاریخی سبب محبوبیت دوچندان این شهر نزد گردشگران می شود. موقعیت جغرافیایی این شهر باعثِ ایجاد تغییرات متوالی در آب و هوای آن شده به گونه ای که شاهد آب و هوای اقیانوسی، مدیترانه ای و گرمسیری در این شهر هستیم.

ارزان ترین زمان سفر به استانبول
کد خبر: 476913
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۵ ۱۰:۱۱:۱۳

اعتمادآنلاین| آنچه که در این مقاله می خوانید:

بدون شک استانبول از مهم ترین مقاصد گردشگری ترکیه است که سالانه میزبان میلیون ها توریست از نقاط مختلف دنیا می باشد. وجود مراکز خرید متعدد، جشنواره های گوناگون، تفریحات مهیج، جاذبه های گردشگری و تاریخی سبب محبوبیت دوچندان این شهر نزد گردشگران می شود. موقعیت جغرافیایی این شهر باعثِ ایجاد تغییرات متوالی در آب و هوای آن شده به گونه ای که شاهد آب و هوای اقیانوسی، مدیترانه ای و گرمسیری در این شهر هستیم. دمای هوای استانبول در گرم ترین ماه سال به 24 درجه سانتی گراد و در سردترین ماه سال به 6 درجه سانتی گراد می رسد. در این مقاله می خواهیم به بررسی بهترین و ارزان ترین سفر سفر به استانبول بپردازیم؛ در ادامه ما را همراهی کنید.

استانبول

سفر به استانبول در بهار


فصل بهار را می توان بهترین زمان سفر به استانبول دانست چراکه در این فصل شرایط آب و هوایی در بهترین حالت ممکن قرار دارد و می توانید با پیاده روی در خیابان های دیدنی استانبول به استقبال نسیم بهاری بروید. در این فصل فستیوال ها و جشنواره های بی نظیری هم برگزار می شود که در کنار حراجی های فوق العاده می توانند سفری لذتبخش تر را برایتان فراهم کنند؛ حال در نظر بگیرید که از اواخر فروردین به مدت یک ماه قیمت اقامتگاه ها نیز با کاهش محسوسی مواجه می شوند، در این صورت می توان گفت در این مدتِ یک ماهه همه چیز برای سفری بی نظیر و خاطره انگیز مهیا شده که حیف است از آن غفلت کنید. وب سایت لحظه آخر با ارائه تور استانبول ارزان ، ضمن کاهش هزینه های سفر، شرایط گردشگری بسیار خوبی را برایتان فراهم می کند.

سفر به استانبول در تابستان


تابستان، گران ترین فصل برای سفر به استانبول می باشد و دلیل آن هم محبوبیت زیاد این فصل نزد توریست ها است. اگر در فصل تابستان به استانبول سفر کنید، با سیل عظیمی از جمعیت روبرو می شوید که هر یک به دلایل خاصی این مکان را مقصد سفر خود قرار داده اند؛ برخی برای شرکت در جشنواره ها، عده ای برای تفریح و برخی دیگر برای خرید از مراکز خرید مطرح این شهر.

استانبول در پاییز

سفر به استانبول در پاییز


فصل پاییز هم زیبایی های منحصر به فرد خودش را دارد؛ ضمن این که در کنار آب و هوای مناسب، قیمت تورها نیز در این فصل کاهش پیدا می کنند. پس می توان گفت پس از بهار، پاییز مناسب ترین زمانی است که می توانید به این شهر تاریخی و رویایی سفر کنید. توجه داشته باشید که سفرتان را به روزهای پایانی نیندازید زیرا هرچه به زمستان نزدیک تر شوید، احتمال بارش هم بالا می رود. دمای هوا در این فصل بین 10 الی 22 درجه سانتی گراد متغیر است. با شروع بارش های فصلی، قیمت هتل ها نیز شدیدا نزولی می شود و می توان گفت ارزان ترین زمان سفر به استانبول در بازه زمانی آذر تا بهمن می باشد.

استانبول در زمستان

سفر به استانبول در زمستان


فصل زمستان زمان مناسبی برای سفر تفریحی به استانبول نمی باشد چراکه در این فصل شرایط جوی نامناسب است و میزان بارش ها بسیار زیاد می باشد از همین رو بازدید از جاذبه های تفریحی و مکان های تاریخی با دشواری هایی همراه است. البته اگر به برف و باران علاقه دارید، این فصل می تواند برایتان بسیار لذتبخش باشد؛ استانبول در میان بارش برف و باران هم زیبایی های خاص خودش را دارد فقط باید در نظر داشته باشید که بخشی از چمدانتان را به لباس های گرم اختصاص دهید تا سرمای هوا موجب بیمار شدنتان نشود. گفتنی است که قیمت هتل های استانبول در فصل زمستان بسیار کمتر از فصل های دیگر می باشد به همین دلیل می توانید سفری به صرفه را تجربه کنید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها