ابوالفضل عموئی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی:

اقدام جنایتکارانه نطنز در تسریع آغاز غنی‌سازی 60 درصد موثر بود

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه آغاز غنی‌سازی 60 درصد در کشورمان براساس برنامه زمانی بوده است، گفت: البته قطعا بدخواهی دشمنان و اقدامات جنایتکارانه آنها در نطنز در تسریع تصمیم ایران برای آغاز غنی‌سازی 60 درصد موثر بوده است.

اقدام جنایتکارانه نطنز در تسریع آغاز غنی‌سازی 60 درصد موثر بود
کد خبر: 476939
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۵ ۱۱:۰۱:۲۸

اعتمادآنلاین| سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است در شرایطی که دشمنان قصد داشتند با تخریب تأسیسات هسته‌ای، ما را وادار به عقب‌نشینی کنند، غنی‌سازی 60 درصد را آغاز کردیم تا سطح بالای توانمندی ایران را در بومی‌سازی انرژی هسته‌ای نشان دهیم.

به گزارش خانه ملت، ابوالفضل عموئی آغاز غنی‌سازی 60 درصد در ایران را مبتنی بر نیازهای داخلی دانست و گفت: موضوع اصلی نیاز کشور ما در DIQ که ایران به آژانس بین المللی انرژی اتمی داده برای تأمین ماده مولیبدن مورد استفاده در برخی رادارها، به عنوان هدف غنی سازی 60 درصد ذکر شده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ماده یک قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها، عنوان کرد: بر اساس این قانون، مجلس سازمان انرژی اتمی را مکلف کرده است در صورتی که کشور نیازهای صلح آمیز فراتر از غنی سازی 20 درصد داشته باشد، اقدامات لازم را صورت دهد لذا غنی سازی 60 درصد در چارچوب قانون است.

وی در ادامه با بیان اینکه آغاز غنی سازی 60 درصد در کشورمان بر اساس برنامه زمانی بوده است، یادآور شد: البته قطعا بدخواهی دشمنان و اقدامات جنایتکارانه آنها در نطنز در تسریع تصمیم ایران برای آغاز غنی سازی 60 درصد موثر بوده است.

عموئی ادامه داد: برخی تصور می کردند با تخریب تأسیسات هسته ای ایران و اختلال در برنامه‌ها می توانند ما را به عقب نشینی و دست کشیدن از فناوری مفید هسته ای وادار کنند اما نشان دادیم این توانایی را برای تأمین نیازهای خود در هر شرایطی داریم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در شرایطی که دیگران می خواهند با اعمال فشار، تحریم و تخریب مانع پیشرفت برنامه فناوری هسته ای کشورمان شوند، ما با آغاز غنی سازی 60 درصد نشان دادیم این توانمندی در سطح بالایی در ایران بومی شده و برای مصارف داخلی با تصمیم و اراده جلو خواهیم رفت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها