ماریا زاخارووا:

روسیه خواستار گسترش روابط سودمند متقابل با آمریکا است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در اظهاراتی از تمایل کشورش برای گسترش روابط سودمند متقابل با آمریکا سخن گفت.

روسیه خواستار گسترش روابط سودمند متقابل با آمریکا است
کد خبر: 476984
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۵ ۱۲:۴۲:۱۹

اعتمادآنلاین| «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه، در اظهاراتی گفت: روسیه خواهان توسعه روابط با ایالات متحده بر اساس منافع متقابل است.

به گزارش مهر، به نقل از اسپوتنیک، زاخارووا که با برنامه Soloviev Live گفتگو می کرد در ادامه گفت: از نظر اعتقادی، عقیدتی و سیاسی، ما می خواستیم و می خواهیم روابط خود را با ایالات متحده، منظورم مردم ایالات متحده، بر اساس سود متقابل توسعه دهیم، به طوری که برای دو کشور مفید و ضروری باشد. اما لفاظی ها و اقداماتی که اخیراً آمریکا انجام داده تلاش برای این امر را غیرممکن می کند.

زاخارووا در ادامه گفت: وزارت خارجه روسیه وظیفه خود را برای آماده سازی دیدار احتمالی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و «جو بایدن» انجام می دهد.

روز گذشته همزمان با اوج گرفتن تنش‌ها در شرق اوکراین و آرایش دفاعی روسیه در مناطق مرزی، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در تماسی تلفنی با ولادیمیر پوتین همتای روس، خواهان دیدار با وی در راستای بررسی اوضاع شد.

این تماس تلفنی در حالی برقرار شد که رابطه واشنگتن-مسکو نیز به نازل‌ترین سطح خود رسیده تا آنجا که بایدن ماه گذشته همتای روس را قاتل خطاب کرد و به وی اتهام مداخله در روند انتخاباتی آمریکا را نسبت داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها