کد خبر: 477014
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۵ ۱۳:۴۶:۰۰
| |

عباس برزگر، کارشناس مسائل حقوقی:

کاندیداها باید به‌جای حرف و شعار، اهل عمل باشند

عباس برزگر گفت: کاندیداها باید برای تمام امور کشور برنامه کاربردی و جامع داشته باشند و به‌جای حرف و شعار اهل عمل باشند و در عمل مردم ببینند که خدمتگزار آنان است و اگر چنین بود آن‌وقت مردم هم امید پیدا می‌کنند و هم به او اعتماد می‌کنند.

کاندیداها باید به‌جای حرف و شعار، اهل عمل باشند
کد خبر: 477014
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۵ ۱۳:۴۶:۰۰

اعتمادآنلاین| عباس برزگر، کارشناس مسائل حقوقی درباره ویژگی‌های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از بعد حقوقی گفت: کسانی که کاندیدای ریاست‌جمهوری هستند، باید چند تا خصیصه اساسی داشته باشند؛ اولا اینکه‌ از نظر جامعه داخلی و بین المللی، افراد شناخته شده‌ای باشند و دیگر اینکه به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی و ولایت معتقد و پایبند باشند زیرا حکومت جمهوری اسلامی، حکومت دینی است و در کنار جمهوریت، اسلامیت هم هست و ما نمی توانیم یک بخش از آن را قبول داشته باشیم و یک بخش دیگر را قبول نداشته باشیم.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: کسی که می خواهد سکان نظام جمهوری اسلامی را به عنوان رئیس‌جمهور به دست بگیرد باید به این دو موضوع پایبند و معتقد باشد. همچنین باید به قانون اساسی به‌عنوان قانون مادر و به خصوص اصول مربوط به اختیارات و وظایف ریاست‌جمهوری اشراف کامل داشته باشد و باید قانون را خوب بلد باشد و بداند که یک رئیس‌جمهور چه وظایف و اختیاراتی دارد.

این کارشناس مسائل حقوقی تصریح کرد: همچنین سیاست مدار قابلی باشد و متدین و متعهد و متخصص باشد؛ البته نه متخصص مدرکی زیرا خیلی ها مدرک دکترا و فوق دکترا دارند ولی واقعا تخصص در کاری را که باید انجام بدهند ندارند، باید متخصص واقعی باشند. شاید با بسیاری از افراد برخورد کرده باشید که مدرک دارند ولی کار بلد نیستند و نمی توانند کار کنند. خیلی ها هم هستند که سواد کلاسیک و دانشگاهی ندارند ولی کاربلد و متخصص اند. همچنین دانش و توان مدیریت کشور را در بعد داخلی و بین المللی و اعتماد به نفس کامل داشته باشد و مدیر و مدبر باشد.

این وکیل دادگستری افزود: دیگر اینکه حقوق مردم به خصوص حقوق شهروندی را خوب بشناسد و به وظایف خود در قبال حقوق مردم در برابر دولت و حقوق جامعه در برابر فرد پایبند باشد و به آن عمل کند.

وی تصریح کرد: کاندیداها باید برای تمام امور کشور برنامه کاربردی و جامع داشته باشند و به‌جای حرف و شعار اهل عمل باشند و در عمل مردم ببینند که خدمت‌گزار آنان است و اگر چنین بود آن وقت مردم هم امید پیدا می‌کنند و هم به او اعتماد می‌کنند.

برزگر ادامه داد: کسی که می‌خواهد نامزد انتخابات شود باید دو اصل حفظ امنیت و حاکمیت ملی و اقتصاد و معیشت جامعه را سرلوحه کار خود قرار دهد و از بازی‌های جناحی و سیاسی جداً بپرهیزد و احزاب و جناح ها را مدیریت کند و کسانی که خدمتگزار مردم هستند را در بدنه دولت خود قرار دهد و کسانی هم که توان ندارند یا مثبت نیستند را دفع کند و از جناح بازی جدا خودداری کند. شایسته سالاری را در راس کار خود قرار بدهد و آن وظایفی را که قانون اساسی به عهده اش گذاشته است خوب بشناسد و به آن عمل کند، در این صورت حقوق مردم حفظ می شود.

این کارشناس مسائل حقوقی افزود: حقوق مردم بیشتر رعایت حقوق پیش‌بینی شده در قانون اساسی و قانون حفظ حقوق شهروندی و سایر قوانین از جمله سند توسعه قضایی و نیز حفظ آزادی‌های مشروع از جمله آزادی بیان است و از همه مهم تر ضمانت اجرای حقوق مردم و وظایفی که دولت دارد، مطالبه گری است که در این زمینه اصحاب رسانه باید همیشه منتقد باشند اما انتقاد سازنده داشته باشند نه انتقاد مخرب. هم انتقاد کنند و هم برنامه ارایه دهند. ممکن است کسی منتقد خوبی باشد ولی پیشنهاد دهنده خوبی نباشد، یک منتقد خوب باید خوب نقد کند و خوب راهکار ارایه بدهند.

برزگر افزود: ان‌شاءالله مردم با انتخاب اصلح، به انتخاب فرد شایسته کمک کنند و مطالبه‌گری داشته باشند. یک اصل اساسی امر به معروف و نهی از منکر است که هم انتقاد سازنده و هم پیشنهاد دهنده است زیرا انتقاد نهی از منکر است و امر به معروف پیشنهاد سازنده و خوب است و بهتر است بر روی این مسایل فکر کنیم و بیشتر عمل کنیم.

برزگر در پایان گفت: در عمل وقتی مردم ببینند یک دولت خدمت‌گزار آن‌هاست، اصلا نیاز نیست تبلیغی صورت گیرد زیرا وقتی دولتی خدمت کند، مردم خود می فهمند که چه کسی خدمت‌گزار و چه کسی خائن است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها