کد خبر: 477034
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۵ ۱۴:۳۹:۴۱
| |

اولیانوف بعد از دیدار با عراقچی:

گفت‌وگوی مفیدی قبل از نشست برجامی فردا داشتیم

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی دیدار و گفت‌وگو با معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رئیس هیأت مذاکره کننده ایرانی در وین را پیش از نشست برجامی فردا با سایر اعضای این توافق، مفید توصیف کرد.

گفت‌وگوی مفیدی قبل از نشست برجامی فردا داشتیم
کد خبر: 477034
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۵ ۱۴:۳۹:۴۱

اعتمادآنلاین| نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی بعد از دیدار و گفت‌وگو با معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و رئیس هیأت مذاکره کننده ایرانی در وین، این گفت‌وگو را مفید و فرصتی برای تبادل نظر خواند.

به گزارش فارس، او بعد از این دیدار در توییتی نوشت: گفت‌وگوی بسیار مفیدی بود که به ما فرصت تبادل نظر درباره مواضع‌ خود پیش از نشست برجامی فردا را داد.

بین الملل

در این دیدار که در محل نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در وین برگزار شد، طرفین درباره وضعیت گفت‌وگوهای ایران و 1+4 بحث و تبادل نظر کردند.

هیأت ایرانی به ریاست عراقچی و با حضور نمایندگانی از وزارت نفت و بانک مرکزی برای شرکت در دور جدید گفت‌وگوها با گروه 1+4 و نماینده اتحادیه اروپا در چارچوب کمیسیون مشترک برجام روز گذشته (سه‌شنبه) 24 فروردین ماه وارد وین شد.

لازم به ذکر است، دور جدید نشست کمیسیون مشترک برجام 13 فروردین ماه به صورت مجازی برگزار و پس از توافق حاصله مقرر شد روز سه‌شنبه 17 فروردین این گفت‌وگوها به صورت حضوری و رو در رو دنبال شود و در نهایت هم این نشست برگزار و پس از آن توافق شد دو کارگروه در حوزه تحریم‌ها و هسته‌ای تشکیل و بررسی‌ها را انجام دهد.

نتایج بررسی‌های این دو کارگروه به نشست کمیسیون برجام در روز جمعه 20 فروردین منعکس و اعلام شد که هیأت‌ها برای تنفس و مشورت‌ به پایتخت‌ها برمی‌گردند و روز چهارشنبه 25 فروردین دوباره در وین گردهم خواهند آمد.

عباس عراقچی دیروز در اظهاراتی اعلام کرد: به دلیل ابتلای یکی از اعضای هیأت سیاسی اتحادیه اروپا به کرونا و انجام پروتکل‌های بهداشتی، این هیأت ناچارا با کمی تاخیر وارد می‌شود. اما رایزنی‌ها بین هیأت‌های مختلف از همین اکنون شروع شده و مهم هم همین رایزنی‌های دوجانبه و چندجانبه به صورت غیر رسمی هست.

این رایزنی‌ها و دیدار‌ها را شروع کردیم. فکر می‌کنم جلسه رسمی روز پنجشنبه برگزار شود و امیدوار هستیم که در این دوره بتوانیم به یک جمع بندی برسیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها