کد خبر: 477064
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۵ ۱۵:۴۹:۵۶
| |

دانمارک به پناهجویان سوری اجازه اقامت نمی‌دهد

دانمارک اولین کشوری در اروپاست که از اعطای اجازه اقامت به پناهجویان سوری امتناع کرده است.

دانمارک به پناهجویان سوری اجازه اقامت نمی‌دهد
کد خبر: 477064
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۵ ۱۵:۴۹:۵۶

اعتمادآنلاین| وزیر خارجه دانمارک گفته است در وضعیتی که جنگ داخلی در بسیاری از نقاط سوریه ادامه دارد، در بخش‌هایی از این کشور اوضاع «متفاوت» است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مقام‌های دانمارکی معتقدند که دمشق منطقه امنی برای بازگشت است، با وجود اینکه سازمان ملل و عفو بین‌الملل مخالف آن هستند.

در هفته‌های اخیر، 94 سوری مطلع شده‌اند که مجوزهای اقامتشان در دانمارک باطل شده است. انتظار می‌رود بسیاری از پناهجویان سوری دیگر در آینده پیام‌های مشابهی دریافت کنند.

وزیر خارجه دانمارک در مصاحبه‌ای گفت: همچنان جنگ داخلی در بسیاری از نقاط در سوریه وجود دارد. اما نقاطی در این کشور هستند که وضعیت متفاوت است. مقام‌های دانمارکی این مناطق به ویژه اطراف دمشق را امن می‌دانند.

آن دسته از پناهجویان سوری که داوطلبانه حاضر به بازگشت باشند کمک مالی دریافت می‌کنند و دیگر به زور اخراج نمی‌شوند. سوری‌هایی که به کشورشان بازمی‌گردند می‌توانند در بازسازی کشورشان کمک کنند.

تصمیم برای ابطال مجوز اقامت موقت پناهجویان سوری با مخالفت کمیسیونر عالی شورای حقوق بشر سازمان ملل مواجه شده است. او با بیان اینکه سوریه را برای بازگشت امن نمی‌داند، گفت: لازمه بازگشت این است که اوضاع باثبات باشد. ما چنین جایی در سوریه نمی‌بینیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها