هشدار پکن:

آمریکا برای جدایی تایوان سیگنال اشتباه نفرستد

سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن انتقاد شدید از سفر هیأت غیررسمی آمریکا به تایوان هشدار داد که واشنگتن باید از ارسال سیگنال اشتباه به نیروهای حامی جدایی تایوان اجتناب کند.

آمریکا برای جدایی تایوان سیگنال اشتباه نفرستد
کد خبر: 477065
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۵ ۱۵:۵۲:۲۰

اعتمادآنلاین| «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که پکن مراتب اعتراض خود به سفر هیأت غیررسمی آمریکایی به تایوان را به واشنگتن ابراز کرده است.

به گزارش فارس، شبکه آمریکایی «سی ان ان» به نقل از منابعی در کاخ سفید گزارش کرد که «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا هیأتی را روز گذشته (چهارشنبه) برای تأیید حمایت واشنگتن از تایوان در مقابل چین به جزیره تایوان فرستاده است.

ژائو لیجیان در یک کنفرانس خبری با انتقاد از این اقدام تحریک‌آمیز آمریکا گفت: «در این خصوص، ما اعتراض شدید خود را به آمریکا اعلام کرده‌ایم و از آن‌ها می‌خواهیم تا از ارسال هرگونه سیگنال اشتباه به نیروهای حامی استقلال تایوان خودداری کنند».

رسانه‌ها امروز گزارش کردند که هم زمان با شدت گرفتن هشدارهای چین به آمریکا درباره دخالت در امور تایوان، جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا یک هیات سه نفره شامل مقام‌های پیشین سنا و وزارت خارجه را عازم این جزیره کرد.

از طرف دیگر، وزارت خارجه تایوان هم اعلام کرد، طبق برنامه قرار است هواپیمای حامل هیات آمریکایی بعد از ظهر روز چهارشنبه (امروز به وقت محلی) در فرودگاه «سونگشان» تایوان به زمین بنشیند.

وزارت خارجه آمریکا روز جمعه هفته گذشته از صدور دستورالعمل‌ تازه به منظور دیدارهای آزادانه‌تر مقام‌های این کشور با مسئولان تایوانی خبر داد؛ اقدامی که به گفته این وزارتخانه به منظور تقویت روابط آمریکا و تایوان انجام شده است.

پس از صدور دستورالعمل جدید از سوی آمریکایی‌ها درباره دیدارهای آزادانه‌تر با مقامات تایوانی، پکن به واشنگتن هشدار داد که از بازی با آتش در موضوع تایوان خودداری کند.

چین تایوان را بخشی را از سرزمین اصلی این کشور می‌داند و درباره دخالت آمریکا در امور تایوان همواره هشدار داده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها