آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه روسیه اعلام می‌کند/ 12 فرد و 20 نهاد روسی تحریم می‌شوند

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا قصد دارد، 12 فرد روس از جمله مقام‌های دولتی و اطلاعاتی و 20 نهاد روس را به اتهام مداخله در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و حمله هکری به شرکت‌های آمریکایی تحریم کند.

آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه روسیه اعلام می‌کند/ 12 فرد و 20 نهاد روسی تحریم می‌شوند
کد خبر: 477130
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۶ ۱۱:۱۷:۰۰

اعتمادآنلاین| در پی انتشار گزارش‌هایی مبنی بر دعوت بایدن از ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه برای ملاقات دوجانبه در یک کشور سوم، جان سالیوان، سفیر آمریکا در روسیه برای دیدار با یوری یوشاکوف، دستیار ویژه کاخ کرملین فراخوانده شد و به وی ابلاغ شد که مسکو به صورت قاطعانه به هرگونه تحریم‌های احتمالی جدید واکنش نشان خواهد داد.

به گزارش فارس، در پی تشدید تنش‌ها میان روسیه و ایالات متحده، خبرنگار بخش کاخ سفید پایگاه خبری «بلومبرگ» روز گذشته (چهارشنبه) گزارش کرد که دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا قصد دارد، 12 فرد روس از جمله مقام‌های دولتی و اطلاعاتی و 20 نهاد روس را به اتهام مداخله در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و حمله هکری به شرکت‌های آمریکایی تحریم کند.

تنش‌ها میان واشنگتن و مسکو اخیراً پس از آن تشدید شد که روسیه سفیر خود در واشنگتن را به دنبال اظهارات جنجالی بایدن علیه پوتین فراخواند.طبق گزارش بلومبرگ، واشنگتن همچنین قصد دارد علاوه بر وضع تحریم‌هایی علیه افراد و نهادهای روس، 10 دیپلمات روس را نیز اخراج کند.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که اوایل روز گذشته، کاخ سفید اعلام کرد که دولت جدید آمریکا در تلاش است تا روابط باثباتی با روسیه داشته باشد اما به جای اعتماد بین دو کشور خواهان قابل پیش‌بینی بودن روسیه در عرصه سیاسی است.

هفته گذشته بلومبرگ گزارش کرد که دولت آمریکا بازبینی اطلاعاتی از نقض روسیه در نفوذ سایبری «سولارویندز» و مداخله در انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 آمریکا را تکمیل کرده است و در حال بررسی اقداماتی علیه دیپلمات‌های روس است که این اقدامات شامل وضع تحریم‌هایی علیه افراد نزدیک به پوتین و سازمان‌هایی می‌شود که در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا مداخله داشته‌اند.

اواسط ماه مارس، سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا با انتشار گزارشی مدعی شدند که پوتین مجوز «عملیات نفوذ» دولت روسیه برای تضعیف بایدن در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 و ایجاد تفرقه سیاسی در آمریکا را صادر کرده است.

گزارش‌ رسانه‌های غربی حاکی از آن است که احتمالاً دولت بایدن اوایل هفته آینده، تحریم‌هایی را علیه نهادها و مقام‌های روس به بهانه مداخله در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا وضع خواهد کرد.

با این حال، کرملین گزارش اطلاعاتی آمریکا را کاملاً بی‌اساس توصیف کرده است و تأکید کرده است که این تنها بهانه‌ای برای وضع محدودیت‌های جدید برای روسیه است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین نیز در این خصوص گفته است که مسکو به هیچ عنوان در انتخابات آمریکا مداخله‌ای نداشته است و تحریم‌های واشنگتن به تشدید بیشتر روابط دوجانبه میان دو کشور منجر خواهد شد.

بایدن در ماه مارس سال جاری میلادی طی مصاحبه‌ای با شبکه «ای بی سی نیوز» آمریکا، پوتین را قاتل خطاب کرد و ادامه داد در صورتی‌که نقش روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا تأیید شود، رئیس‌جمهور روسیه باید تاوان بدهد.

پوتین نیز در واکنش به این اظهارات،‌ برای بایدن آرزوی خوب کرد و از او خواست که دعوت وی را برای شرکت در یک مناظره آنلاین و زنده بپذیرد تا پاسخ وی را بدهد که بایدن حاضر به پذیرش آن نشد.

روسیه به طور مکرر هرگونه اتهام حمله سایبری به آمریکا را رد کرده و این گونه اتهامات را بی‌اساس خوانده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها