سی ان ان:

ترامپ در تدارک ایجاد «حزب در سایه»

در حالی که شاخه موسس حزب جمهوری‌خواه، با مک کانل در راس آن، در تلاش است تا از ترامپ فاصله بگیرد، وی در تلاش برای تاسیس «یک حزب در سایه» است.

ترامپ در تدارک ایجاد «حزب در سایه»
کد خبر: 477256
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۷ ۰۹:۴۴:۵۶

اعتمادآنلاین| سی ان ان در گزارشی نوشت: روز دوشنبه گروهی از مقامات سابق دولت ترامپ موسسه «سیاست اول آمریکا» را راه اندازی کردند؛ که به نوشته وب سایت مربوطه، این موسسه یک اتاق فکر با هدف ارتقای آزادی، شراکت آزاد، عظمت ملی، برتری نظامی آمریکا، تعامل در سیاست خارجی به نفع آمریکا و برتری کارگران آمریکایی است.


به گزارش جماران، ترامپ به سرعت این تلاش را تأیید کرد و گفت که بنیانگذاران، شامل دخترش «ایوانکا ترامپ» و همسرش «جارد کوشنر»، «از پشتیبانی کامل من برخوردارند زیرا آنها نه تنها برای حفظ دستاوردهای تاریخی دولت من، بلکه همچنین برای دستور کار اول آمریکا برای آینده تلاش می کنند.»

این آخرین نمونه از مجموعه‌ای از گروه‌های (سیاسی ، حقوقی و سیاسی) هستند که چهل و پنجمین رئیس جمهور و طرفداران وی با بودجه اولیه 20 میلیون دلاری موازی با ساختار حزب ملی جمهوری خواهان در حال ایجاد آن هستند.

و شواهد بیشتری را ارائه می کند مبنی بر اینکه دونالد ترامپ قصد ندارد از سیاست دور شود، بلکه وی همچنین نسخه‌ای «در سایه» از جمهوری خواهان را در دست ایجاد دارد.

محور اصلی آن حزب در سایه، سوپ پک موسوم به «نجات ترامپ» است، که ماه هاست به طور تهاجمی از جمله در تلاش های گسترده خود برای اعتراض به نتایج انتخابات سال 2020.، پول جمع آوری می کند.

به گفته یکی از دستیاران ترامپ که با نیویورک تایمز صحبت کرده است، این پک اوایل این ماه 85 میلیون دلار در بانک داشته است، تقریبا معادل 84 میلیون دلار پول نقد که کمیته ملی جمهوری خواه در همان زمان نشان داد.

ترامپ برای تأمین بودجه فعالیتهای سیاسی خود از پک استفاده کرده و خواهد کرد. وی پیش از این قول داده بود که علیه سناتور «لیزا مورکوفسکی» (نماینده آلاسکا) کارزار انتخاباتی تشکیل دهد و در مقابل از جمله «مو بروکس» نماینده مجلس سنا در آلاباما و «جودی هیس» نماینده منتخب وزیر خارجه در جورجیا را تأیید کند.

ترامپ آخر هفته در فلوریدا به اهداکنندگان کمیته ملی جمهوری خواهان گفت: «من امروز عصر با اطمینان خاطر نشان می‌کنم که در سال 2022 ما می خواهیم مجلس را پس بگیریم و سنا را پس خواهیم گرفت. و سپس در سال 2024، یک کاندیدای جمهوری خواه برنده کاخ سفید خواهد شد.» (در همان سخنرانی، ترامپ همچنین به «میچ مک کانل» رهبر اقلیت سنا با عبارات کاملاً شخصی حمله کرد).

همچنین اولین بنیاد حقوقی آمریکا وجود دارد که در اواخر ماه مارس توسط «استفان میلر» شخص معتمد ترامپ به منظور سازماندهی چالش های قانونی سیاست های مصوبه توسط رئیس جمهور جو بایدن و دولت وی ایجاد شد. بله، ترامپ نیز علناً آن را تأیید کرد - میلر را «مبارز اصولی و شجاع جنبش آمریکا اول» خواند و گفت او صداقت دارد و هرگز تسلیم نمی شود.

و موسسه مشارکت محافظه کاران را فراموش نکنید، نوعی محل آموزش محافظه کاران آینده ترامپ که توسط «جیم دمینت» سناتور سابق کارولینای جنوبی تاسیس شد - و «مارک میدوز» رئیس دفتر سابق کاخ سفید ترامپ در ژانویه به آن پیوست.

روی هم رفته، این گروه ها به ترامپ اجازه می دهند حداکثر نفوذ را بر حزب و جهت آن نه تنها در ماه های آینده، بلکه در سال های آینده اعمال کند. و در حالی که هدف اصلی این گروه ها، بدون شک، قرار گرفتن در جناح حمایت از ترامپ است که در صورت تصمیم گیری برای پیگیری کاندیداتوری جمهوری خواهان در سال 2024، بازتاب های دیگری - چه برنامه ریزی شده و چه غیر برنامه ریزی شده - از آنچه در اینجا اتفاق می افتد وجود دارد.

شاخه موسس حزب جمهوری خواه، با مک کانل در راس آن، در تلاش است تا از ترامپ فاصله بگیرد. مک کانل ترامپ را به دلیل نقش اش در آشوب 6 ژانویه در کنگره آمریکا مورد انتقاد قرار داد (اگرچه او به محکوم کردن ترامپ در جلسه استیضاح وی به دلیل نقش اش رای منفی داد) یک گروه خارجی همسو با مک کانل فقط مورکوفسکی را در آلاسکا تأیید کرد.

مشکل آن دو برابر است: 1) ترامپ علاقه ای به انتقال از آنجا ندارد و 2) پایگاه جمهوی خواهان هنوز ترامپ را به عنوان رهبر بی چون و چرای خود می داند.

راه اندازی شرکت ترامپ در فضای سیاسی شاهدی بر این است که رئیس جمهور سابق (و بسیاری از افراد زنجیره ای و اعضای خانواده اش) نه تنها در طولانی مدت در این کار هستند، در ایجاد زیرساختی که برای به حاشیه بردن ستون های نفوذ موسسه طراحی شده باشد، مشکلی ندارند.

آنچه ترامپ انجام می دهد بسیاری از اهدا کنندگان بزرگ (و بسیاری از اهداکنندگان کوچک) را مجبور به تصمیم گیری بین دادن به موسسه ترامپ یا کمیته ملی جمهوری خواهان و همچنین گروه های مختلف تأسیس و کمیته هایی می کند که همیشه کشتی هایی هستند که پول محافظه کارانه از طریق آنها جریان می یابد. و این یک مشکل بزرگ برای نظام جمهوری خواه است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها