کد خبر: 477318
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۷ ۱۳:۰۶:۰۹
| |

جو بایدن:

نورد استریم 2 یک موضوع پیچیده است

رئیس جمهوری آمریکا پروژه خط لوله انتقال گاز از روسیه به شمال اروپا موسوم به نورد استریم 2 را موضوعی پیچیده خواند که به راحتی نمی‌توان در مورد تحریم آن سخن گفت.

نورد استریم 2 یک موضوع پیچیده است
کد خبر: 477318
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۷ ۱۳:۰۶:۰۹

اعتمادآنلاین| ‌ «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا بار دیگر در مورد خط لوله گاز طبیعی روسیه به اروپا صحبت کرد. وی شب گذشته در کاخ سفید گفت: «من مدتی طولانی با نورد استریم 2 مخالف بودم.»

به گزارش ایرنا، وی در پاسخ به این سوال که چرا این پروژه در فهرست تحریم های اخیر ایالات متحده علیه روسیه نیست، پاسخ داد: نورد استریم 2 یک موضوع پیچیده است که متحدان ما در اروپا را تحت تأثیر قرار می دهد.

این در حالی است که موضوع تحریم های این پروژه هنوز روی میز نمایندگان کنگره قرار دارد. جمهوری خواهان در کنگره از بایدن می خواهند که برای جلوگیری از اتمام خط لوله نورد استریم 2، تحریم های بیشتری علیه مجریان آن اعمال کند.

پیشتر سایت خبری پولیتیکو گزارش داده که وزارت دادگستری ایالات متحده ماه گذشته چراغ سبز تحریم ها علیه نورد استریم 2 را روشن کرد، اما پس از بحث های داخلی در دولت بایدن، این مسئله مورد بازنگری قرار گرفته است.

به نوشته پولیتیکو یک مقام عالی رتبه دولت بایدن گفته که آنها در وضعیت دشواری قرار دارند. از یک طرف ، آنها می‌خواهند روابط آسیب دیده با آلمان را در زمان دونالد ترامپ اصلاح کنند و از سوی دیگر ، کنگره برای اعمال تحریم ها فشار وارد می کند.

دولت بایدن تاکنون از اقدامات تنبیهی جدید علیه نورد استریم 2 سخن گفته، اما در عمل کار خاصی نکرده است. در حال حاضر ایالات متحده فقط شرکت روسی را که یک کشتی لوله گذاری برای نورد استریم 2 را اداره می کند ، مجازات کرده است که دولت ترامپ آن را در ژانویه اعلام کرد.

ایالات متحده روز پنجشنبه به تلافی حملات هکرهای منتسب به مسکو و دخالت در انتخابات این کشور تحریم های جدیدی را علیه روسیه اعمال کرد اما در لیست تحریم های آمریکا، نامی از پروژه نورد استریم 2 برده نشده است.

نورد استریم 2 سالهاست که یکی از اصلی ترین موارد اختلاف در روابط آلمان و آمریکا است و جابجایی دولت در واشنگتن هیچ تغییری در آن ایجاد نکرده است.

ایالات متحده می ترسد اروپا بیش از حد به گاز روسیه وابسته باشد و می خواهد با تحریم ها، این پروژه را متوقف کند. با این حال طرفداران این خط لوله بر این باورند که آمریکایی ها فقط به دنبال فرصت های فروش بهتر گاز مایع خود در اروپا هستند.

انتظار می رود نورد استریم 2 سالانه 55 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی از روسیه به آلمان و اروپا منتقل کند. طبق گفته های مسئولان اجرایی، 95 درصد از لوله گذاری این پروژه در حال حاضر انجام شده است.



اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها