نخست وزیر کره جنوبی از سمت خود کنار رفت؛ خانه تکانی در کاخ آبی

خبرگزاری یونهاپ اعلام کرد که رئیس جمهور کره جنوبی برای ترمیم کابینه افراد جدیدی را به عنوان نخست وزیر و شش وزارتخانه دیگر معرفی کرده است.

نخست وزیر کره جنوبی از سمت خود کنار رفت؛ خانه تکانی در کاخ آبی
کد خبر: 477363
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۷ ۱۵:۲۱:۱۵

اعتمادآنلاین| پایگاه خبری بلومبرگ روز جمعه گزارش داد که نخست وزیر کره جنوبی استعفای خود را به مون جائه این رئیس جمهور این کشور تقدیم کرده است تا برای انتخابات ریاست جمهوری که سال بعد برگزار خواهد شود آماده شود.

به گزارش فارس، برخی منابع خبری، استعفای «چونگ سه کیون» را به دلیل اختلاف با رئیس جمهور درباره اصلاحات پیشنهادی دولت عنوان کرده‌اند.

چونگ سه کیون که از ژانویه 2020 به عنوان نخست وزیر در دولت «مون جائه این» فعالیت می‌کند روز جمعه اعلام کرده که از سمت خود کنار رفته است.

این اقدام به او اجازه می‌دهد که به عنوان نامزد حزب دموکراتیک پیشرو که ریاست آن را مون جائه بر عهده دارد در انتخابات شرکت کند.

در عین حال خبرگزرای یونهاپ گزارش داد که رئیس جمهور کره جنوبی «کیم بو کیوم» وزیر کشور را به عنوان نامزد جانشینی چونگ سه کیون معرفی کرده است.

ریاست جمهوری کره جنوبی در بیانیه‌ای از جدا شدن چونگ سه کیون از دولت ابزار تاسف کرده است.

کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی اعلام کرد، علاوه بر نخست وزیر، افراد جدیدی برای وزارت خانه‌های کار، زمین، صنعت و انرژی، علوم و اقیانوسها معرفی کرده است.

خبرگزاری یونهاپ پیش از این به نقل از منابعی در دولت کره جنوبی گزارش داده بود که چونگ سیه-کیون نخست وزیر کره جنوبی احتمالا هفته آینده از سمت خود استعفا می‌کند.

این منبع آگاه که نخواسته نامش فاش شود گفته بود، چونگ پس از بازگشت از سفر خود از منطقه غرب آسیا قصد دارد پیشنهاد استعفای خود را به رئیس جمهور کره جنوبی ارائه کند.

چونگ هفته پیش به تهران سفر کرده و با مقامات ارشد ایران از جمله رئیس مجلس، معاون اول رئیس جمهور و علی لاریجانی دیدار و درباره دارایی‌های بلوکه شده ایران در بانکهای کره جنوبی رایزنی کرده بود.

چونگ طی اظهاراتی در روز جمعه گفته، به عنوان نخست وزیر در دولت مون جائه، تمام تلاشم را کردم تا حد انصاف را رعایت کنم اما ما هنوز راه زیادی در پیش داریم.

هفته گذشته حزب حاکم کره جنوبی در انتخابات شهرداری‌ها در دو شهر بزرگ این کشور سئول و بوسان متحمل سنگینترین شکست در پنج سال گذشته شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها