محمد متوسلانی:

در این شرایط جشنواره ملی و جهانی فیلم فجر هیچ دستاوردی برای سینمای ایران نخواهند داشت

محمد متوسلانی با اشاره به اینکه با برگزاری جشنواره فیلم فجر مخالف است تأکید کرد که برگزاری بخش ملی و جهانی جشنواره در این شرایط هیچ دستاوردی برای سینمای ایران نخواهد داشت.

در این شرایط جشنواره ملی و جهانی فیلم فجر هیچ دستاوردی برای سینمای ایران نخواهند داشت
کد خبر: 477398
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۸ ۰۷:۳۸:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد متوسلانی کارگردان و تهیه‌کننده سینما اظهار داشت: من همچنان مخالف برگزاری جشنواره هستم و عجیب است که مسئولان سینمایی ما همچنان اصرار به برگزاری جشنواره دارند و برای بخش بین‌المللی هم فراخوان می‌دهند.

به گزارش برنا، متوسلانی تصریح کرد: اهداف مسئولان را از برگزاری جشنواره نمی‌دانم، مسئولان تأکید دارند که می‌خواهند با برگزاری جشنواره سینما را زنده نگاه دارند و نمی‌دانم چطور چنین تصمیمی دارند در حالیکه اهالی سینما در خطر از دست دادن جانشان هستند و هر لحظه ممکن است به کرونا مبتلا شوند.

او افزود: مسئولان می‌توانستند جشنواره را به صورت آنلاین و مجازی برگزار کنند و فیلم‌ها برای عده‌ای خاص به صورت آنلاین نمایش دهند و از برگزاری فیزیکی پرهیز کرده و بدون اینکه جان کسی به خطر بیفتد جشنواره را برگزار کرده و جوایزی به برگزیدگان اهدا کنند اما با کار خطرناکی که انجام دادند و جشنواره را به صورت حضوری برگزار کردند پیش از اینکه اصرار به برگزاری بخش بین‌المللی داشته باشند باید از دستاوردهای جشنواره ملی بگویند.

این کارگردان در ادامه تأکید کرد: برگزارکنندگان جشنواره فیلم فجر باید از دستاوردهای این دوره از جشنواره گزارشی ارائه دهند و بعد به فکر برگزاری بخش بین‌المللی باشند.

در این شرایط نمی‌دانم چگونه قصد دارند مهمانان خارجی دعوت کنند. ما علاوه بر شیوع ویروس کرونا با مشکلات اقتصادی هم مواجه هستیم و عجیب است که در این همه گرفتار و مشکل مسئولان فقط به فکر برگزاری جشنواره و ارائه آمار هستند.

به نظر می‌رسد مسئولان تنها به این امتیازات دل خوش کرده‌اند و فکر می‌کنم بودجه‌ای وجود دارد که علاقه دارند این بودجه را هر طور شده خرج کنند وگرنه نه بخش بین‌المللی و نه بخش ملی هیچ دستاوردی برای سینمای ما ندارد.

کارگردان فیلم سینمایی «کفش‌های میرزانوروز» در پایان تصریح کرد: جشنواره فیلم فجر در این شرایط نه تنها اعتباری به سینمای ایران نمی‌دهد بلکه به اعتبار خود و سینمای ما هم لطمه می‌زند.

پیش از شیوع ویروس کرونا هم جشنواره فیلم فجر مشکلات بسیاری داشت و به کمتر جشنواره‌ای در دنیا شبیه بود. به جای اصرار به برگزاری اشتباه این جشنواره بهتر است مشکلات آن را پیدا و رفع کنند. خواهش من از مسئولان این است که به جای این مسائل به مشکلات سینماگران فکر کنند، قطعاً حتی اگر یک نفر به کرونا مبتلا شود و جانش را از دست بدهد جشنواره هیچ ارزشی ندارد و اگر قرار است چراغ سینما را روشن نگاه داریم بهتر است به حفظ جان سینماگران فکر کنیم چرا که با وجود آن‌ها است که می‌توان سینما را زنده نگاه داشت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها