فرمانده یگان حفاظت منابع‌طبیعی کشور مطرح کرد:

کشف قاچاق چوب در کشور 35 درصد افزایش یافت / قوانین برای مهار قاچاق چوب اصلاح شود / قاچاق چوب با خودروهای شخصی و کامیون حمل گوشت!

سرهنگ علی عباس‌نژاد درباره اصلاح قوانین برای مهار قاچاق چوب گفت: باید قوانین در این باره اصلاح شود. برای مثال خودروی حامل چوب در صورت توقیف در سازمان تعزیرات فقط برای حمل چوب جریمه می‌شود. در حالی که باید برخورد تخربی با این مقوله انجام شود جرم فقط حمل چوب نیست، بلکه تخریب جنگل و اقدامات ضد محیط زیستی است.

کشف قاچاق چوب در کشور 35 درصد افزایش یافت / قوانین برای مهار قاچاق چوب اصلاح شود / قاچاق چوب با خودروهای شخصی و کامیون حمل گوشت!
کد خبر: 477426
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۸ ۰۸:۳۱:۰۰

اعتمادآنلاین| سرهنگ علی عباس‌نژاد، فرمانده یگان حفاظت منابع‌طبیعی کشور گفت: با توجه به اینکه قیمت چوب در کشور 8 برابر افزایش یافته است، بی‌شک قاچاق چوب وسوسه انگیز و پر سود است.

به گزارش برنا، او افزود: بسیاری از افراد فرصت طلب در حاشیه جنگلی این نوع قاچاق را شغل پرسود دانسته و مبادرت به آن می کنند.

عباس‌نژاد تاکید کرد: در طول سال گذشته برخوردها درباره مهار قاچاق چوب افزایش یافته است. از سوی دیگر پوشش جنگل افزایش و ایست و بازرسی‌های متعدد در ورودی و خروجی جنگل فعال شده و تمامی این اقدامات باعث شد تا کم و کیف قاچاق چوب متغیر شود.

عباس‌نژاد با بیان اینکه هم‌اکنون قاچاق چوب با خودروهای شخصی، خودروهای کامیون حمل گوشت و ... انجام می‌شود، ادامه داد: برخورد ما با قاچاق‌چیان همچنان ادامه دارد. در یکسال اخیر حدود 30 تا 35 درصد افزایش برخورد، دستگیری و کشفیات در کشور را داشتیم.

فرمانده یگان حفاظت منابع‌طبیعی کشور تاکید کرد: طی سال جاری برنامه‌ای برای حفاظت داریم. در این اقدام شرکت‌هایی که عرصه حفاظت جنگل را بر عهده دارند توسط بالگرد و سیستم ماهواره وضعیت موجود جنگل را بررسی و عکس و فیلم تهیه می‌کنند.

عباس نژاد ادامه داد: بی‌شک با تهیه عکس، فیلم و تحویل آن به مقامات مربوطه تغییرات پوشش جنگلی کشور نمایان می‌شود. با این تفاسیر شرکت‌ها و نیروهای حفاظت در جنگل باید پاسخگو در زمینه بروز هر گونه اتفاق باشند.

فرمانده یگان حفاظت منابع‌طبیعی کشور درباره اصلاح قوانین برای مهار قاچاق چوب ادامه داد: باید قوانین در این باره اصلاح شود. برای مثال خودروی حامل چوب در صورت توقیف در تعزیرات فقط برای حمل چوب جریمه می‌شود در حالی که باید برخورد انجام شود. جرم فقط حمل چوب نیست، بلکه تخریب جنگل و اقدامات ضد محیط زیستی است.

به گفته او باید با فرد تخریب کننده منابع محیط زیست به عنوان مجرم برخورد شود. سازمان جنگل‌ها پیگیری این مقوله است تا بتوان در این باره اقدامات مناسب در دستور کار قرار داد.

فرمانده یگان حفاظت منابع‌طبیعی کشور درباره جذب نیرو طی سال جاری گفت: مسئولان امر با رایزنی‌های انجام شده در سالجاری تغییر وضعیت نیروها، جذب نیروها، تجهیز امکانات، خرید امکانات حفاظتی و اعتبارات قابل توجهی را در دستور کار دارند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها