نخست‌وزیر ژاپن:

برای دیدار بدون پیش‌شرط با رهبر کره شمالی آماده‌ام

«یوشی‌هیده سوگا» نخست‌وزیر ژاپن که در سفری رسمی در آمریکا حضور دارد، اعلام کرد که برای دیدار بدون پیش‌شرط با رهبر کره شمالی آمادگی دارد.

برای دیدار بدون پیش‌شرط با رهبر کره شمالی آماده‌ام
کد خبر: 477519
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۸ ۱۲:۴۴:۰۹

اعتمادآنلاین| به رغم اقدام اخیر توکیو در تمدید دو ساله تحریم‌های یکجانبه خود علیه پیونگ‌یانگ، نخست‌وزیر ژاپن برای دیدار با رهبر کره شمالی اعلام آمادگی کرد.

به گزارش فارس، «یوشی‌هیده سوگا» نخست‌وزیر ژاپن که برای دیدار با جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در سفری رسمی به واشنگتن دی سی رفته است، در پایتخت آمریکا درباره کره شمالی اظهارنظر کرد.

به گزارش خبرگزاری «اِنی» هند، نخست‌وزیر ژاپن در سخنرانی برای یک اندیشکده آمریکایی از آمادگی خودش برای دیدار با رهبر کره شمالی خبر داد.

یوشی‌هیده سوگا گفت: «من خودم آمادگی دارم تا با کیم جونگ اون بدون هرگونه پیش شرطی دیدار و درباره موضوع ربایش‌ها (اتباع ژاپنی توسط کره شمالی) و همچنین برای استقرار رابطه مفید با کره شمالی گفت‌و‌گو کنم».

نخست‌وزیر ژاپن در اندیشکده «مرکز مطالعات بین‌المللی و استراتژیک» افزود: «من مصمم هستم که خودم در وسط این موضوع بایستم و ایفای نقش بکنم».

مقام‌های ژاپن طی دهه‌های اخیر بارها اعلام کرده‌اند که کره شمالی طی دهه‌های 1970 و 1980 میلادی حداقل 17 تن از اتباعه ژاپنی را ربوده است.

اعلام آمادگی یوشی‌هیده سوگا برای دیدار با کیم جونگ اون در حالی مطرح شده که 11 روز قبل تحریم‌های یکجانبه خود علیه کره شمالی را به بهانه ادامه توسعه سلاح‌های اتمی و برنامه موشکی و همچنین عدم حل و فصل مسئله ربوده شدن شهروندان ژاپنی به مدت دو سال دیگر تمدید کرد.

تحریم‌های ژاپن علیه کره شمالی، تجارت بین دو کشور را ممنوع می‌کند و از ورود کشتی‌های کُره‌ای به بنادر ژاپن ممانعت به عمل می آورد. این تحریم‌ها همچنین پروازهای بین دو کشور را نیز ممنوع کرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها