الشرق الاوسط مطرح کرد:

ماموریت رابرت مالی برای جلب رضایت ایران و مخالفان برجام

روزنامه الشرق الاوسط در گزارشی اعلام کرد که نماینده ویژه آمریکا در امور ایران همزمان به دنبال جلب رضایت ایران و مخالفان آمریکایی برجام است.

ماموریت رابرت مالی برای جلب رضایت ایران و مخالفان برجام
کد خبر: 477524
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۸ ۱۲:۵۶:۴۴

اعتمادآنلاین| روزنامه الشرق الاوسط در گزارشی نوشت: اعلام تولید 9 گرم اورانیوم غنی سازه شده 60 درصدی از سوی ایران از نظر برخی تحلیلگران نشانه دشواری‌هایی است که در مسیر مذاکرات ایران و کشورهای غربی ایجاد شده است، هرچند در روزهای اخیر برخی طرف ها از نتایج ملموس در مسیر نزدیک کردن دیدگاه های ایران وآمریکا خبر داده بودند.


به گزارش ایسنا، در این گزارش آمده است: روزنامه «وال استریت ژورنال» در گزارشی نوشت که مذاکره کنندگان ایرانی و آمریکا به دنبال راهی برای باز کردن گره تحریم ها و ایجاد روندی برای برداشت آنها در مقابل بازگشت کامل ایران به تعهداتش در برجام هستند.

طرف ایرانی خواستار رفع یکباره همه تحریم ها است اما طرف آمریکایی فقط از رفع تحریم هایی سخن می گوید که با توافق هسته ای تعارض داشته باشد، هرچند آمریکا خود تفکیک میان این تحریم ها را مشخص نکرده است.


نشریه «فارن پالیسی» نیز اعلام کرده است که ظاهرا همه تلاش ها بر عهده «رابرت مالی»، مسئول پرونده ایران در وزارت امور خارجه آمریکا است که «برای رسیدن به راه حلی تلاش می کند که هم رضایت ایران را دربر داشته باشد هم رضایت مخالفان توافق هسته ای را.

براساس گزارش این نشریه آمریکایی، دولت بایدن در پی بازگشت به توافق هسته‌ای است و رابرت مالی تلاش می کند که نقشه راهی برای رسیدن به معادله قابل قبول برای طرفین تنظیم کند به گونه ای که هم رضایت ایران را در پی داشته باشد هم دولت بایدن را در معرض انتقادات داخلی قرار ندهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها