کد خبر: 477527
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۸ ۱۳:۰۶:۰۰
| |

مسعود ستایشی، قائم مقام رئیس کل دادگستری تهران:

40 شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات و جرایم انتخاباتی در استان تهران تعیین شد

قائم مقام رئیس کل دادگستری تهران گفت: تعیین 40 شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات و جرایم انتخاباتی در استان تهران، مشتمل بر مراجعی از جمله تجدیدنظر، کیفری یک، کیفری دو، شعب دادگاه‌های عمومی بخش و دادسراهای شهرستان‌های تابعه استان تهران است.

40 شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات و جرایم انتخاباتی در استان تهران تعیین شد
کد خبر: 477527
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۸ ۱۳:۰۶:۰۰

اعتمادآنلاین| مسعود ستایشی، قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: رمز موفقیت، سربلندی، قدرت، استحکام و اقتدار ما در حضور باشکوه و حداکثری مردم در انتخابات است و این امر با رضایتمندی آحاد جامعه محقق خواهد شد.

به گزارش ایرنا، مسعود ستایشی افزود: تعیین 40 شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات و جرایم انتخاباتی در استان تهران، مشتمل بر مراجعی از جمله تجدیدنظر، کیفری یک، کیفری دو، شعب دادگاه‌های عمومی بخش و دادسراهای شهرستان‌های تابعه استان تهران است.

غلام‌حسین اسماعیلی سخنگوی قوه‌قضائیه 24 فروردین در نشست خبری در مورد اقدامات دستگاه قضایی در فرایند انتخابات گفت: در برگزاری فرایند انتخابات ماموریت‌هایی برای دستگاه قضایی در چارچوب قوانین در نظر گرفته شده است. جلوگیری از وقوع جرم، رسیدگی به تخلفات انتخاباتی همچنین پاسخ‌گویی به استعلام‌های داوطلبان انتخابات از جمله این موضوعات است.

وی ادامه‌داد: درهجدهم بهمن سال گذشته پیش از آغاز فرایند انتخابات با دستور ریاست قوه قضاییه در مرکز و استان ها و شهرستان ها، ستادهای پیشگیری و رسیدگی به تخلفات انتخاباتی تشکیل شده و همه این ستادها در حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور فعال هستند.

اسماعیلی افزود: شعب ویژه‌ای برای رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخابات احتمالی تشکیل و مشخص شده است که در صورت تشکیل پرونده در کدام شعب رسیدگی خواهد شد.

سخنگوی قوه‌قضائیه اظهارداشت: در دادستانی کل کشور ستاد پاسخ‌گویی به استعلام‌ها و سوابق نامزدها تشکیل شده و طبق آخرین آمار تاکنون بالغ بر 100 هزار استعلام در مورد داوطلبان انتخابات اعم از شوراها، میان‌دوره‌ای مجلس و میان‌دوره مجلس خبرگان انجام شده و این ستاد ظرف زمان مقرر پاسخ‌ها را اعلام خواهد کرد.

اسماعیلی گفت: توصیه ما به همه نامزدان انتخابات، ستادها و هواداران نامزدها این است که در فرایند انتخابات خود را ملزم به اجرای قانون بدانند و از مقررات مربوطه تخطی نکنند.

انتخابات سیزدهمین دوره رئیس‌جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایر، دومین میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری و نخستین میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی یازدهم، 28 خرداد 1400 برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها