کد خبر: 477595
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۸ ۱۹:۰۰:۰۰
| |

ابوالفضل عمویی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی:

دشمنان بدانند با یک خرابکاری دست ایران خالی نمی‌شود

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: باید توجه داشته باشیم انتخاب این زمان برای انجام غنی‌سازی 60 درصد در جهت پاسخگویی به خرابکاری صورت گرفته در سایت نطنز بود، تا دشمنان جمهوری اسلامی بدانند با یک خرابکاری دست ما خالی نمی‌شود.

دشمنان بدانند با یک خرابکاری دست ایران خالی نمی‌شود
کد خبر: 477595
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۸ ۱۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ابوالفضل عمویی با اشاره به اهمیت غنی سازی 60 درصد، گفت: قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها با این نگاه طراحی شد که اولا زنجیره محدودیت های اعمال شده بر برنامه هسته ای ایران را پاره کند، ثانیا واکنش به موقع و قاطعی به فشارهای طرف غربی از جمله تحریم های آمریکا داشته باشیم.

به گزارش خانه ملت، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این قانون ابزارهای مختلفی از جمله فعال شدن غنی سازی 20 درصد، استفاده از سانتریفیوژهای نسل جدید به ویژه نسل دوم و ششم، بهینه سازی راکتور خنداب اراک و همچنین توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی دیده شده است.

وی بیان کرد: در چارچوب بازه های پیشروی این قانون، بر اساس ماده 4 قانون در هفته های آینده شاهد راه اندازی کارخانه اورانیوم فلزی در اصفهان خواهیم بود، این کارخانه دستاوردی جدیدی در فناوری هسته ای کشور را به منصه ظهور می رساند.

این نماینده مجلس اظهار داشت: همین طور این قانون ظرفیت های دیگر را در اختیار کشور قرار داده طبق ماده یک قانون سازمان انرژی اتمی موظف شده است برای تامین نیازهای صلح آمیز کشور فراتر از غنی سازی 20 درصد در صورت وجود نیاز دست به تولید بزند.

وی گفت: ما برای تولید بخشی از رادیو داروها نیاز به ماده مولیبدن داریم که این ماده با اورانیوم با غنای بالای 60 درصد امکان تولید دارد، از این رو ایران تصمیم گرفت این اورانیوم را با غنی سازی 60 درصد آغاز کند که از جهت دانش فنی دستاوردی جدی برای کشور محسوب می شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: باید توجه داشته باشیم انتخاب این زمان برای انجام غنی سازی 60 درصد در جهت پاسخگویی به خرابکاری صورت گرفته در سایت نطنز بود، تا دشمنان جمهوری اسلامی بدانند با یک خرابکاری دست ما خالی نمی شود و دست ایران همیشه پر است، همیشه گزینه هایی برای پیشروی و توسعه در ایران وجود دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها