کد خبر: 477603
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۸ ۱۷:۲۵:۵۳
| |

توضیح اپلیکشن ماسک درباره تغییر رنگ در نقشه منتشر شده

اپلیکیشن ماسک که هفته گذشته از سیاه شدن 63 شهرستان کشور خبر داده بود، پس از تکذیب سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا و تغییر در نقشه منتشر شده، توضیحاتی داد.

توضیح اپلیکشن ماسک درباره تغییر رنگ در نقشه منتشر شده
کد خبر: 477603
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۸ ۱۷:۲۵:۵۳

اعتمادآنلاین| اپلیکیشن ماسک که هفته گذشته ازسیاه شدن 63 شهرستان کشور خبر داده بود، پس از تکذیب سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا و تغییر در نقشه منتشر شده، توضیحاتی داد.


به گزارش ایسنا، این اپلیکیشن نوشت: روز پنجشنبه شاخص ریسک در برخی شهرها به 28 رسیده بود، در حالی که حد آستانه اعلام وضعیت قرمز در یک شهر 4 است. از آنجا که می‌خواستیم به مردم و مسوولان هشدار دهیم که وضعیت در بعضی نقاط چقدر وخیم است تصمیم گرفتیم شهرهایی که شاخص بالای 8 دارند را قرمز تیره و بالای 12 را سیاه کنیم. صرفا یک پیش نمایش از نقشه در کانال تلگرام ماسک منتشر کردیم و منتظر تایید وزارت بهداشت ماندیم.


اما از آنجا که در مصوبه ستاد ملی کرونا فقط وضعیتهای آبی، زرد، نارنجی و قرمز پیش‌بینی شده و مقرراتی برای رنگ‌های دیگر وجود نداشت، افزودن رنگهای جدید عملا باعث سردرگمی اصناف می‌شد بنابراین این پیشنهاد تیم ماسک به تایید نرسید و همچنان نقشه 23 فروردین بدون تغییر در ماسک نمایش داده می‌شود.


آنچه اهمیت دارد آن است که روند افرایش بستری در موج چهارم بسیار سهمگین‌تر از موجهای قبلی است. کماکان از مسوولان ستاد ملی کرونا مصرانه درخواست می‌کنیم هرچه سریعتر وضعیت تعطیلی سراسری و منع تردد اعمال کنند؛ در غیر این‌صورت روزبه‌روز بر تعداد قربانیان موج چهارم افزوده خواهد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها