کد خبر: 477765
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۹ ۱۲:۲۶:۱۰
| |

ناوهای انگلیس راهی دریای سیاه می‌شوند

روزنامه ساندی تایمز به نقل از منابع ارشد نیروی دریایی گزارش داد، در بحبوحه تشدید تنش‌ها میان اوکراین و روسیه، ناوهای انگلیسی ماه مه به طرف دریای سیاه راهی خواهند شد.

ناوهای انگلیس راهی دریای سیاه می‌شوند
کد خبر: 477765
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۹ ۱۲:۲۶:۱۰

اعتمادآنلاین| در گزارش روزنامه ساندی تایمز آمده است: این استقرار با هدف نشان دادن همبستگی با اوکراین و متحدان ناتو صورت می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، یک ناوشکن تیپ 45 مسلح به موشک‌های ضدهواپیما و یک ناوچه تیپ 23، ناوگروه ضربت نیروی دریایی سلطنتی انگلیس در مدیترانه را ترک خواهند کرد و به طرف تنگه بسفر در دریای سیاه راهی خواهند شد.

در این گزارش آمده است: جنگنده‌های رادارگریز اف-35بی لایتنینگ و هلی‌کوپترهای ضد زیردریایی مرلین در عرشه ناو هواپیمابر ملکه الیزابت این ناوگروه ضربت آماده‌باش خواهند بود تا از این ناوها در دریای سیاه حمایت کنند.

تنش‌ها میان مسکو و کی‌یف در بحبوحه بسیج نیروهای روسی در امتداد مرز و درگیری‌ها در شرق اوکراین میان ارتش کی‌یف و جدایی‌طلبان حامی روسیه افزایش یافته است.

مقامات در وزارت دفاع انگلیس هنوز در این رابطه هیچ اظهارنظری نکرده‌اند.

یکی از سخنگویان این وزارتخانه به روزنامه ساندی تایمز گفت: دولت لندن همکاری نزدیکی با اوکراین برای نظارت بر اوضاع دارد و همچنان از روسیه می‌خواهد تا تنش‌ها را کاهش دهد.

وی افزود: انگلیس و متحدان بین‌المللی‌مان در حمایت از تمامیت ارضی و حاکمیت اوکراین راسخ هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها