علی نیکزاد، نائب رئیس مجلس:

وحدت اصول‌گرایان در گرو آمدن رئیسی به انتخابات 1400 است/ از من پر رزومه تر در قوه مجریه در بین کاندیداها نیست

نائب رئیس مجلس در خصوص کاندیداتوری رئیسی در انتخابات 1400 گفت: آمدن رئیسی در اصول‌گرایان اجماع ایجاد می کند و به ایشان هم گفته شده و باید تصمیم بگیرد البته خبر دارم که ایشان برای حکمی که رهبری داده اند بسیار بسیار اهمیت و ارزش قائل است اما آمدن رئیسی باعث وحدت در جبهه اصولگرایی خواهد شد.

وحدت اصول‌گرایان در گرو آمدن رئیسی به انتخابات 1400 است/ از من پر رزومه تر در قوه مجریه در بین کاندیداها نیست
کد خبر: 477921
|
۱۴۰۰/۰۱/۳۰ ۰۸:۴۷:۰۰

اعتمادآنلاین| علی نیکزاد وزیر راه دولت محموداحمدی‌نژاد و رئیس ستاد انتخاباتی ابراهیم رئیسی در سال 96، گفت‌وگویی پیرامون انتخابات 1400 داشته است.

به گزارش خبرآنلاین، بخش هایی از این گفت وگو را بخوانید.

*از من پر رزومه تر در قوه مجریه در بین کاندیداها نیست .

*من کارمند، مدیر و مدیرکل ، رئیس سازمان ، معاون استاندار و استاندار معاون وزیر کشور و وزیر بودم . استاندار نماینده عالی نظام و رئیس جمهور در یک استان است . استاندار فرابخشی کار می کند و رئیس شورای تامین استان است ، استاندار در مباحث فرهنگی سیاسی و عمرانی وارد می شود .

*من از کارمندی تا وزارت را در قوه مجریه رفته ام . در نهادهای وابسته به رهبری هم بودم در قوه مقننه هم کار کردم و یک سابقه و یک لیسانس هم در حوزه قضایی دارم و تا حدودی می شناسم.

*البته همه چیز نسبی است برادران دیگر هم شاید در فرهنگ بوده اند در عمران نبوده اند . شما اگر کسی را می شناسید که در رده عالی عمرانی و سیاسی و فرهنگی بوده است ما تسلیمیم .

*من قوه مجریه را کاملا می شناسم و با بقیه حوزه ها هم، چون مسئولیت ملی و منطقه ای داشتم آشنا هستم .

*وقتی آقای خاتمی رئیس جمهور شد من در اردبیل مدیرکل دفتر فنی بودم و قرارشد کلا از دولت به صداوسیما برویم اما با پیشنهاد استاندار وقت به مدت ده روز سرپرست ماندم اما 27ماه شد و در دولت دوم خاتمی رسما معاون استانداری لرستان بودم.

*چندین شخصیت بسیار مهم مملکت به روحانی پیشنهاد دادند که من به عنوان وزیر راه و شهرسازی بمانم مثلا آیت ا... طبسی و افرادی از طیف خود دولت گفته بودند این کاری را که در بحث توسعه راه ها و مسکن مهر شده حفظ کنید تا این که جمعه آقای روحانی رای آورد ، شنبه از طرف یکی از نزدیکان ایشان که قرار بود وزیر مهمی در کابینه شود با من صحبت شد و گفت که ما بنا داریم شما را برای این کار درنظر بگیریم اما من قبول نکردم چون آن تجربه را داشتم که شما در جایی باشی که از آن ها نیستی و واقعا اذیت می شوید که علیه دولتی که من وزیرش بودم چیزی بگویند.

*در حوزه انتخابیه بنده که من بالاترین رای را آوردم همه می گویند که رئیس جمهور بشوم چون شان ریاست جمهوری با نمایندگی فرق دارد.

*اگر حوزه انتخابیه من راضی نباشد من به این موضوع ورود نمی کنم ضمن این که زیاد نیستند و 25اردیبهشت مشخص می شود که چه کسانی هستند.


*آمدن آقای رئیسی در اصولگرایان اجماع ایجاد می کند و به ایشان هم گفته شده و باید تصمیم بگیرد البته خبر دارم که ایشان برای حکمی که رهبری داده اند بسیار بسیار اهمیت و ارزش قائل است اما آمدن رئیسی باعث وحدت در جبهه اصولگرایی خواهد شد و ایشان اگر بیاید حتما همه دوستان جبهه انقلاب باید به ایشان کمک کنند .

*نیکزاد در پاسخ به این سوال که شما خبری دارید که چقدر احتمال حضور ایشان هست گفت: خبر داشته باشم هم اجازه ندارم بگویم.

*آقای رئیسی در آن مقطع خیلی دیر وارد انتخابات شد و ابتدا درصد رای ایشان خیلی پایین بود و برادرم آقای قالیباف در آن مقطع بالاتر بود اما هرچه جلوتر رفتیم رای آقای رئیسی شتاب فزاینده ای گرفت حالا بگذریم که چه تخلفاتی در انتخابات انجام شد و داد ما به جایی نرسید و مثال ما داستان بخشیدن فرزند به نامادری بود .

*من صددرصد مخالف ملاقات بودم. من به عنوان علی نیکزاد و رئیس ستاد شناختم از تتلو در حد ابتدایی بود ما ضمن احترام به همه انسان ها بنا نداشتیم که این ملاقات صورت بگیرد.

*با شخص حاج آقا هم صحبت کرده بودم اما برخلاف میل حاج آقا، این اتفاق افتاد اما این که چه دستی این کار را کرد موضوعی است که بعدا باید گفت. چون من در آن سفر نبودم یک جور چیده بودند که مطلبی از دلش بیرون بیاید.

*هزینه های آقای رئیسی مشخص بود و دوستانی که طرفدار نظام و انقلاب بودند کمک می کردند. یکی آب ستاد را تقبل می کرد یکی غذا یا ساختمان و... خیلی ها در فضای مجازی و پوستر کمک می کردند.

*ما نسبت به ستادهای دیگر واقعا خرجی نداشتیم. آقای رئیس جمهور البته بی تقوایی کرد که گفت ما می رفتیم در ستاد رقیب شام می خوردیم ، دروغ بزرگی بود چون اصلا ما شام نمی دادیم.

*ستاد رئیسی با حداقل ها اداره می شد. ما به رئیس ستادهای خود مبلغ ناچیزی در استان ها می دادیم و غیر از آن فقط پوستر می دادیم والسلام.

*بقیه را خودشان تهیه می کردند مثلا من به استان ها باور بفرمایید 30تا50میلیون تومان پول دادم. حتی به همه می گفتم از کسانی پول نگیرید که فردا مدیون آن ها بشویم و برای همین از همه پول نمی گرفتیم.

*اگر این را دقت نمی کردیم الان که 4 سال گذشته حتما در فضای مجازی حرفی گفته می شد. من بسیار به این موضوع حساس بودم و شخصا نظارت می کردم و یک نفر گذاشته بودم که چک می کرد.

*کسانی که به ما کمک کردند بعدا به اندازه انگشتان دست بابت کمک به ستاد آقای رئیسی به من مراجعه نکردند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها