پیشنهادهای شگفت‌آور مجلس یازدهم ادامه دارد/ عضو کمیسیون برنامه و بودجه: به سمت مذاکره با چین، روسیه و کشورهای آمریکای جنوبی برویم/ توافق با چین تأثیر مستقیمی بر کم‌اثر کردن تحریم‌ها دارد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار کرد: ما باید علاوه بر چین، به سمت امضای توافق با کشورهایی همچون چین، روسیه و کشورهای آمریکای جنوبی برویم و با کشورهایی که با آمریکا در تقابل هستند توافقنامه امضا کنیم و روابط تجاری، اقتصادی و... داشته باشیم.

پیشنهادهای شگفت‌آور مجلس یازدهم ادامه دارد/ عضو کمیسیون برنامه و بودجه: به سمت مذاکره با چین، روسیه و کشورهای آمریکای جنوبی برویم/ توافق با چین تأثیر مستقیمی بر کم‌اثر کردن تحریم‌ها دارد
کد خبر: 478005
|
۱۴۰۰/۰۱/۳۰ ۱۱:۴۷:۰۰

اعتمادآنلاین| جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به توافقنامه ایران و چین گفت:‌ توافقنامه ایران و چین تأثیر مستقیمی بر کم‌اثر کردن تحریم‌های اعمال شده از سوی آمریکا و غرب دارد.

وی افرود: توافق ایران و چین منابع آمریکا را به خطر انداخته و امروز می‌بینیم که آمریکا و اروپا و طرفداران آنها در داخل کشور از امضای این توافقنامه عصبانی هستند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: ما باید علاوه بر چین، به سمت امضای توافق با کشورهایی همچون چین، روسیه و کشورهای آمریکای جنوبی برویم و با کشورهایی که با آمریکا در تقابل هستند توافقنامه امضا کنیم و روابط تجاری، اقتصادی و... داشته باشیم.

کوچکی‌نژاد خاطرنشان کرد: توافق چین با ایران به این خاطر نیست که امروز ایران در موضع ضعف است، بلکه اتفاقاً نشان‌دهنده جایگاه جمهوری اسلامی ایران برای تأمین نیازهای چین است و چین از سر نیاز خود با ایران توافق امضا کرده و این نشان از اهمیت جایگاه جمهوری اسلامی ایران دارد.

وی افزود: امروز ایران و چین هریک به طریقی از سوی آمریکا مورد تحریم واقع شدند و هریک به طریقی می‌توانند نیازهای یکدیگر را برطرف کنند. از جمله سرمایه‌گذاری‌های چین در توسعه زیرساخت‌ها در ایران برای ایران مفید است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در پایان گفت: مجلس مراقبت خواهد کرد تا حقی از ملت ایران در امضای قراردادهای ذیل این تو افقنامه با چین تضییع نشود و ملت ایران به تمام حقوق خود در قراردادهای زیرمجموعه این توافقنامه برسد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها